Hej. Jag har idag börjat arbeta efter 6 veckors semester! Hur kul är det?? Nåväl, ganska Ok är det. Nu vill jag göra en reflektion över ett "problem" som jag noterat under vår ledighet. Vår husbilssemestern var härlig och en stor del av tiden åkte vi runt i Skåne och på västkusten. Allt väldigt bra och trevligt, vi fricampade hela tiden (vilket vi alltid gör och alltid gjort de senaste 20 åren)och träffade ett flertal klubbmedlemmar som vi hade trevliga pratstunder med, utbytte erfarenhet och tipsade varandra om olika bra saker. MEN när vi var i Hjo och besökte den fantastiska slöjd och hantverksmässan uppmärksammade vi att flera klubbmedlemmar parkerade i flera dagar på en plats vid hamnen där det var förbjudet att parkera mer än 4 timmar! Man nonchalerar alltså de regler som finns, därmed inte sagt att alla regler är bra men när det finns helt OK alternativa parkeringsplatser varför måste vissa trotsa förbud och reta upp kommunerna? Det är sådant agerande som gör att regler stramas åt och vi som fricampar får färre och sämre platser att stå på. Tråkigt tycker jag och förstår inte vitsen med att reta upp beslutsfattarna när det som i Hjo fanns bra platser endast ett par hundra meter bort! Hade det varit så att det inte fans andra platser eller att det var knökfullt överallt så hade jag kanske kunnat förtså men inte när det finns gott om alternativa platser är det enligt mitt sätt att se det väldigt onödigt och provocerande att reta upp "vanligt" folk och kommuner.
Elisabeth
Elisabeth