• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fricampa lagligt

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025
Hej. Jag har idag börjat arbeta efter 6 veckors semester! Hur kul är det?? Nåväl, ganska Ok är det. Nu vill jag göra en reflektion över ett "problem" som jag noterat under vår ledighet. Vår husbilssemestern var härlig och en stor del av tiden åkte vi runt i Skåne och på västkusten. Allt väldigt bra och trevligt, vi fricampade hela tiden (vilket vi alltid gör och alltid gjort de senaste 20 åren)och träffade ett flertal klubbmedlemmar som vi hade trevliga pratstunder med, utbytte erfarenhet och tipsade varandra om olika bra saker. MEN när vi var i Hjo och besökte den fantastiska slöjd och hantverksmässan uppmärksammade vi att flera klubbmedlemmar parkerade i flera dagar på en plats vid hamnen där det var förbjudet att parkera mer än 4 timmar! Man nonchalerar alltså de regler som finns, därmed inte sagt att alla regler är bra men när det finns helt OK alternativa parkeringsplatser varför måste vissa trotsa förbud och reta upp kommunerna? Det är sådant agerande som gör att regler stramas åt och vi som fricampar får färre och sämre platser att stå på. Tråkigt tycker jag och förstår inte vitsen med att reta upp beslutsfattarna när det som i Hjo fanns bra platser endast ett par hundra meter bort! Hade det varit så att det inte fans andra platser eller att det var knökfullt överallt så hade jag kanske kunnat förtså men inte när det finns gott om alternativa platser är det enligt mitt sätt att se det väldigt onödigt och provocerande att reta upp "vanligt" folk och kommuner.
Elisabeth

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024
Sv: Fricampa lagligt

sätt ut nr på de som stod där .Så kanske de slutar att ge husbils ägarna dåligt rykte

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jag tycker inte man ska hänga ut någon personligen genom att ange medlemsnummer vare sig man parkerat fel eller tömmer sitt avlopp på fel ställe eller vad det nu är. Vederbörande lär väl läsa på hemsidan om detta och det borde räcka för en skärpning! Ingen nämd och ingen heller glömd!

Att hänga ut enskilda medlemmar när de gjort "fel" lär inte främja klubben det allra minsta.
Klubbens medlemmar har ingen rätt att döma varandra på ett sådant sätt.

/Annette

Ronnie 690

HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
690
Medlemskap
2026

Hej

I fredags stod en HBK medlem i Vitemölla hamn, bland alla personbilar parkerade medlemmen på tvären, hade säkert fin utsikt från bilen men det skapade mycket oro bland de boende.
Gick förbi flera gånger och hörde kommentarer om husbilar!!

Inte Bra!!

Hälsar Ronnie

(Jag har med. nr på HBK:aren))

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

sätt ut nr på de som stod där .Så kanske de slutar att ge husbils ägarna dåligt rykte

Begrunda! Ledare 10/8: Är skampålens tid här? - Ledare - Göteborgs-Posten
Har skampålens tid även kommit till HBK?

Skall detta forum användas som skampåle, lär antalet medlemmar minska lika fort som det på senare tid har ökat. Man skall inte dömma folks beteende utan att känna till bakgrunden/orsaken till händelsen och utan att ha talat med vederbörande för att få en förklaring eller ge en tillrättavisning om det är befogat.
Att skriva negativt om medlemmar och samtidigt sätta ut medlemsnummer är pöbelfasoner, det hör inte hemma i en demokrati och inte heller i denna förening.
JvH

F

F.d. 2692

Guest

Håller fullständigt med Annette att vi inte ska hänga ut personer här på vår sida. Då är det bättre att prata med person i fråga. Det kan säkert vara så att man kanske klantat sig helt ofrivilligt. För visst får vi någon gång lite hjärnsläpp lite till mans, eller hur?

S

Stavve

Guest

Det har vi nyligen kommit fram till på annan plats här i forumet, man måste kunna föra sina diskussioner på ett principiellt plan, utan att peka ut enskilda. Om man sen pallar att säga vad man tycker öga mot öga med den som man tycker gör fel är det helt ok, men det är ju inte alltid så lätt.
Jag blir nog hellre sedd som konflikträdd än konfliktbenägen? :eek:

Toppen