• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fria TV kanaler i HB ?

Perrovski

FD HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Hej.
Måste man " be på knäna " Canal Digital om Modulen och TV kort med Fria TV kanaler till parabolen i HB. ? Jag vill betala.

Finns det en annan operator som man kan få dessa tjänster ? i så vilken -a ?

Mvh

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Fria TV kanaler i HB ?

C D har ett depositionskort som kostar en 7 el 800 kr. Pengarna tillbaka när kortet lämnas åter.
Viasat där skall man ha godkänd Box och de lägger in boxens id , kostnadsfritt.

Perrovski

FD HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022

Tack Wberger.

Har skrivit till dem, ska se vad dem svarar.
CD är arroganter dem svarar inte ens, efter tele samtal lovar att dem ska svara med imejl,sedan tyst och efter imejl påpekande ytterligare tystnad.
Vilken fin bemötande ?????

Mvh

F

F.d. 29925

Guest

Har försökt att få igång min parabol med CD-kort, men inte lyckats. Min box är en Ten Haaft Digital CI från 2009. Tydligen så sänder CD idag SVT:s program i HD-upplösning och det klarar tydligen inte min box.
Så frågan är om man hela tiden skall skall byta box efter leverantörens tekniska utveckling eller lyssna på radio eller läsa intressanta böcker istället.:confused:

F

F.d. 55665

Guest

Har försökt att få igång min parabol med CD-kort, men inte lyckats. Min box är en Ten Haaft Digital CI från 2009. Tydligen så sänder CD idag SVT:s program i HD-upplösning och det klarar tydligen inte min box.
Så frågan är om man hela tiden skall skall byta box efter leverantörens tekniska utveckling eller lyssna på radio eller läsa intressanta böcker istället.:confused:

Om jag inte är helt ute och cyklar sänder CD alla SVT:s lokala varianter i SD. Men det kan ju finnas andra kompatibilitetsproblem mellan burk och kort kanske? Så om du inte får några kanaler alls bör det vara något annat problem, dels skall du kunna få de lokala kanalerna men även lite annat "krafs" som inte CD krypterar. Tror också att SVT:s barnkanalen mm kör SD.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Last inn en oppdatert kanalliste, CD har byttet frekvenser etter 2009 for alle sine kanaler. Det er et fåtall HD kanaler, de aller fleste er fortsatt SD. En TenHaaft tuner fra 2009 kan oppdateres både på programvare og kanalliste over satellitt. Dokumentasjon på hvordan du gjør dette kan lastes ned fra hjemmesiden ten Haaft GmbH - Download. Under andre finner dere ten Haaft GmbH - Download - Broschyr

Toppen