• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fransk ställplatsbok på Engelska

F

F.d. 7998

Guest
Hei,

For en tid tilbake var det noen her i forumet som tipset om en bok for Franske stellplatser på engelsk.

Kan ikke finne tilbake til dette innlegget, er det noen som kan hjelpe?

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Fransk ställplatsbok på Engelska

Boken Aires De Services Camping-cars, som visserligen är på franska men är lätt att förstå, använder vi sedan många år tillbaka och kan rekommendera.

Vi köper ny bok vartannat år i någon bokhandel eller större tankstation i Frankrike.

F

F.d. 7998

Guest

Hei Gunnar,

Vi har også brukt denne franske boken i flere år, og kjøpt den siste utgaven i høst. Det går greit med fransk, men det var et innlegg på forumet for ca en måned siden som viste en engelsk utgave. Tenkte kanskje det var lettere å lese detaljer.

Har også et par andre franske bøker om stellplatser, i tillegg til Bordatlas, og det er godt å ha flere. da vi stadig oppdager nye plasser i en bok, som ikke står i de andre osv.

Jeg får forsøke å lete i gamle tråder, og se om jeg finner tilbake til det tidligere innlegget.

:wub:

F

F.d. 7998

Guest
F

F.d. 7998

Guest

Jippi, boken ankom i dag. 4 dagerr leverans inklusive helg, inte dårligt!

Inneholder en en menge stellplatser i Frankrike, de fleste med foto, GPS koordinater og beskrivelse på engelsk.

nilsove

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
2802
Medlemskap
2024

Boken Aires De Services Camping-cars, som visserligen är på franska men är lätt att förstå, använder vi sedan många år tillbaka och kan rekommendera.

Vi köper ny bok vartannat år i någon bokhandel eller större tankstation i Frankrike.

Hej Gunnar!

Beställde en bok för 14 dagar sen,fick en orderbekräftelse samma dag, betalade i bank,har sedan inte hört någonting från Atlas-Rotier.Har fått bekräftelse att pengarna kommit fram till banken i Frankrike, har skickat minst fem mail där jag efterlyser boken,
men inte ett svar!

Vad gör man,förutom att vara förbannad!
Du visade oss oss boken i våras när vi träffades nere i Spanien,vi på väg hem och ni på väg ner!

Har inte blivit färdiga att beställa förrän nu!
Men vi behöver den inför höstens resa ner till Spanien!

Men man har så klart blivit blåst!

MVH
Nils Ove:mad:

nilsove

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
2802
Medlemskap
2024

Hej igen!

Det är säkert en jättebra bok om man hadde någon!

Efter snart tre veckor utan bok eller svar från Atlas-Routier,så börjar jag misströsta!

Finns det någon som ge mig ett förslag på hur jag ska gå vidare för att få kontakt med

Atlas-Routier eller betalningsmottagaren Cavanna Ph Atlas,så att jag får min betalda bok?

Dom svarar alltså inte på mail,inte ens när jag vänder deras orderbekräftelse och

försöker få kontakt via den!

Kanske finns det någon som har ett tel nr till dom eller något annan lösning!

Allting mottages tacksamt!

MVH

Nils Ove Elofsson

:mcride:

F

F.d. 4927

Guest

..........Beställde en bok för 14 dagar sen,fick en orderbekräftelse samma dag, betalade i bank,har sedan inte hört någonting från Atlas-Rotier...........
Att de inte svara på mejl är naturligtvis oroväckande, men jag vet också av erfarenhet att grejor beställda från andra länder kan åka runt på diverse konstiga "sightseeing-resor" innan de hittar till Sverige. Har haft grejor som tagit närmre en månad på sig, så hopp finns.

Toppen