• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Frankia 840 i

F

F.d. 55717

Guest
God morgon!
Har fått en offert på en Frankia 840i och är rätt så sugen på att byta in Kaben.
Vet någon Frankia ägare här hur den är på vintern? Någon sa en gång att det blir kallt som f-n på golvet fram när man kör och det är 10 minusgrader ute. Enl honom så skulle det bero på att det sitter mindre värmepaket i dessa jämfört med Kabe som beställer chassit med det större värmepaketet. Är väl egentligen bara det som kan grusa planerna på ett byte i så fall.

H

HighwayHotel

Guest
Sv: Frankia 840 i

Hej, vi har en 740 GD I -14 som vi är väldigt nöjda med. Har inte kört i minus 10 grader, men runt nollan kan man inte ha på full värme i vart fall. Absolut inget drag från sidorutorna som är dubbla. På det hela taget känns bilen välbyggd och tyst. Tror inte ni kommer att frysa.

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025

Hej. Jag har en 840 -12 och kan inte påstå att detta skulle vara något problem.
Vi använder den året runt i jobbet och vill påstå att den fungerar mycket bra men lite kallras blir det ju från de stor glasrutorna det kommer man nog inte ifrån i denna typ av husbilar..

janne godis

HBK Medlem
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
1316
Medlemskap
2025

Hej
Jag har samma värme i vår Frankia 840 -12 som det var i vår Kabe 750 Wl-08 vi märker inte att det är kallare i Frankian när vi kör vi använder bilen hela året
// Janne

F

F.d. 55717

Guest

Tackar, nu är man som ett barn kvällen före julafton

F

F.d. 53012

Guest

Varför byta bort sveriges stolthet? Ålder eller varför. Bara intressant att lära sig vad som skiljer.

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025

Lastutrymme i all ära men det är med vikten det skiter sig så låt dig inte luras av
Ett stort utrymme. Oavsett så får du en fantastisk husbil.

Toppen