• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Frankiaägare

Öckerö-bo

HBK Medlem
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
839
Medlemskap
2026
Vi har funderingar på en Frankia i760GD.Finns det nån i HBK som har en sådan eller liknande Frankia.Skulle vara intressant veta hur ni upplever bilen med tanke på vinterkomfort,körbarhet,kvalitet,bränsleförbrukning etc.Nu kör vi Kabe men vill gärna ha lite större plats.Tar tacksamt emot alla åsikter.Husbilshälsningar Lasse o Ingela

T

Teddi

Guest
Sv: Frankiaägare

hej lasse,,e de dags att byta din fina bil?,ja får passa på att tacka dej för den exklusiva öl du bjöd på i höganäs i våras,,ja spara flaskan,,så ja kunde få lika i kungsbacka,,vi tog nåt annat också men ja kommer inte ihåg,,

kul o träffa dej lasse,,ha de gött i sweden,hälsn,,teddi,,

Öckerö-bo

HBK Medlem
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
839
Medlemskap
2026

Tack skall du själv ha för hälsningen.Hoppas ni har det riktigt gott där nere.Jag tror det var Pors eller Malört i det lilla glaset.
Sköt om er o njut av livet.

T

Teddi

Guest

hoppas du får svar lasse,,de måste finnas många frankia-ägare här..

kom igen åke #broder# i karlstad,,så ska ja tippa på färjestad:D

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Vi har funderingar på en Frankia i760GD.Finns det nån i HBK som har en sådan eller liknande Frankia.Skulle vara intressant veta hur ni upplever bilen med tanke på vinterkomfort,körbarhet,kvalitet,bränsleförbrukning etc.Nu kör vi Kabe men vill gärna ha lite större plats.Tar tacksamt emot alla åsikter.Husbilshälsningar Lasse o Ingela

Hej

Vi har en i820GD -06. Detta är vår 3:e Frankia.

- Jag tycker att den trots längden, 8,32, och boggie. Är otroligt smidig och lättkörd. Den är definitivt stadigare när det blåser än dom tidigare 6,5 meters bilarna vi haft.

- Vinterkomfort kan jag inte uttala mig om, men vi har varit ute i ca 10 minusgrader. Varmt och gott 22 grader i bilen. Vi har Alde vattenburen värme. Uppvärmt dubbelgolv i hela bilen gör komforten fin.

-Kvaliten är mycket hög. Inget skrammel och oljud. Många Frankialösningar som vi gillar. Allt från dubbla toakassetter till täckskivor över diskhoar och servicestationen.

- Vår bil drar 1,34 l/mil och väger 5 ton.

Har du hittat en Frankia som du gillar. Köp den. Du blir inte besviken.

Öckerö-bo

HBK Medlem
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
839
Medlemskap
2026

Hej Åke och tack för ditt svar och synpunkter.Vi får väl hoppas Teddi håller vad han lovat.Vad jag förstår så verkar ni mer än nöjda med ert val.Jag skrev ju fel på beteckning,det är en i740gd inte 760.Förvillad av längden.Har hittat en 09 i Tyskland med Alde, plus Webasto samt mycket övrigt nyttigt.Så nu gäller det att vi får sålt vår Kabe.
Än en gång stort tack,är det OK om jag ev.återkommer med ngn. mer fråga som kanske dyker upp längre fram?

Må så gott Mvh Lasse o Ingela

Toppen