• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

France Passions övernattningar

F

F.d. 29827

Guest
Det finns 1450 gårdar som hör till denna kedja.Om du vill övernatta gratis behövs endast en årlig
medlemsavgift nu 29 euro.Alla som betalt avgiften får hem en vinjett som man har i fönstret när man övernattar på dessa platser.Anvisningar hur man kör till dessa platser, adresser och namn på alla vingårdar får du också hem.
Adresser till din navigator får du när medlemsavgiften är betald.
Adressen du kan gå in på www.france-passion.com

:mh: Semester i Frankrike.

F

F.d. 4220

Guest
Sv: France Passions övernattningar

Skickar de med en fil som kan läggas in i GPSen i år?
Förra året var enda positionsanvisning man fick, det postnummer som varje ställplats hade.

Det slutade med att vi aldrig besökte någon av dessa platser utan nöjde oss med de ställplatser vi redan hade i gpsen.

Annars tyckte jag att idén var bra.

//Stefan

F

F.d. 25023

Guest

Vi hade France Passion ett år - aldrig mer....

Svårhittad, svårt hanterbar information i boken & kartorna. Nej tack!
www.i-campingcar.fr ger ställplatser i Frankrike mycket enklare!

De som verkligen älskar att botanisera bland franska viner tycker säkert annorlunda.

hälsning
jyrki

Senast redigerad av en moderator:

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025

Hej!

Var i höstas flera veckor och hade kostat på oss denna bok men det var misslyckat, bortslängda pengar. Det är i det närmaste omöjligt att hitta platserna och de två vi lyckades leta upp var inte något för oss. Den första var enligt beskirvningen en vingård men den låg i en trädgård i ett villaområde där vi överhuvud inte fick plats, den andra var vid en restaurang där vi för att få tillgång till vatten var vi tvungna att äta på deras mycket dyra restaurng.
Vi kommer aldrig att köpa den igen och vi la märke till att märket fanns inte på en enda fransk husbil och det säger allt för mig.

Kjelle

F

F.d. 29827

Guest

Vi har inte besökt dessa vingårdar, fick information via vår Caravan förening. Vi tyckte det lät så intressant. Tackar för svaren, nu lockar dessa platser inte.

:bye:

B

Byggare Bob

Guest

Även vi har provat på detta och det är som flera andra skriver, svårt att hitta platserna, man pratar inte engelska trots det står så i boken. Bra viner kan man naturligtvis köpa men man skall ha klart för sig att det är dyrt, mycket dyrt.
De ställplatser som man pratar om i boken som skall vara så fina är i många fall ett rent skämt.
Vi kommer i vart fall inte att satsa på detta fler gånger.
Men smaken är som baken, delad.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Bra affärsidé , kunden sparar en 5 E på en ställplats men blir mer eller mindre tvingande
att köpa mat eller vin för många Euro kanske över 100. Nej rena ställplatser skall det vara utan prestationskrav.

Helene och Ingemar

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
1920
Medlemskap
2024

Vi bara ÄLSKAR France Passion. Är med tredje året nu. Vi har besökt ett flertal vingårdar, ostproducenter, gåsfarmare mm. Man skall inte jämföra detta med vanliga ställplatser.

Det är klart att det är lite svårare att hitta om man inte bara kan ställa in kordinaterna, men vi har aldrig misslyckats med att hitta gården. Och vilka underbara ställen man kommer till, vi skulle aldrig hitta dessa små byar om vi inte visste att det finns en France-Passion gård där, och att hela vägen är framkomlig med husbil.

Det underlättar förståss om man kan lite franska, men på dessa gårdar är man mycket välkommen oavsett om man talar franska eller inte, de gör sitt bästa för att kommunicera så gott de kan med gästerna.
Och man måste inte köpa vin eller annat, men min uppfattning är att man får vad man betalar för, och en flaska kostar sällan mer en en ställplatsavgift - oftast mindre.

ÅRETS BOK KOM IGÅR - dags att drömma och planera för höstens vinskörd!

F

F.d. 29827

Guest

Hej
Vi har planerat att besöka dessa platser.Kan ni nämna vingårdarnas namn ni besökt. Vi planerar att resa till Spanien på höstsidan. :mh:-Spanien till Fuengiola

F

F.d. 8036

Guest

Jag har också goda vänner som talat sig varma för det här så jag tycker inte man ska utesluta något utan prova själv.
Det är ju ingen herrgård vi pratar om. Mindre än vad det kostar på en SCR-camping för en natt.

B

Byggare Bob

Guest

Jag håller med dig Skipper, man skall naturligtvis själv prova på. Det finns ju massor av ställen i deras katalog att besöka. Måhända vi har haft maximal otur i våra försök eftersom andra vittnar om motsatsen.
Men utan tvivel kan man konstatera att vi kommit över fantastiska viner, i synnerhet runt Alsace, bl a ett Freiburger som vi fortfarande tar en flaska av vid högtidliga tillfällen. En smaksensation som nästan får en att joddla. Oftast är det viner som man inte kan få tag på här i Sverige. Dyra men goda. Men som någon här sa tidigare, man får vad man betalar för.

Det finns så mycket vingårdar i Frankrike och det kan kännas som lite överkurs att förlita sig till de ev ställplatser som erbjudes i France Passions. Vi kommer i vart fall i första hand även framledes försöka hitta goda viner och skulle det till äventyrs finnas en hygglig ställplats på just den vingården, klart då stannar vi också där för natten. Ev prissättning för ställplatsen tycker jag spelar minder roll.

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Hej!

Efter det första inlägget i detta ämnet kom, blev jag intresserad.
Gick in på deras hemsida och anmälde oss.

Skulle sedan betala in 29 Euro för att få vinjett och bok.

Dröm om min förvåning när bok, vinjett samt medlemskort kom med posten idag.
Utan att jag har betalat:confused:

Blev lite osäker nar det var några negativa inlägg, så vi tänkte strunta i det.
Men nu lär jag väl bli tvungen att betala!

Lite över mitt förstånd!

Någon som har varit med om samma sak?:wideeyed:

Ha det gott!

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021

Hej!

Första året vi hade husbil gick resan till Frankrike, detta var 2008. Vi bokade oss för medlemskap i France Passion. Vi tyckte nog också att boken inte var lätt läst, men med tiden gick det bättre. Vi bestämde oss för att inte förnya vårt medlemskap. Nu flera år senare fick även vi boken och dekal, utan att vi beställt någon :confused:. Vi tänker inte betala för något vi inte beställt och att skicka tillbaka materialet kostar nog mer än medlemskapet. Kanske är det ett sätt för dem att få gamla medlemmar intresserade igen. Hur som helst, förvånade blev vi. :msn_dontknow:

Toppen