• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

France Passion - ställplats vid vingårdar

F

F.d. 8491

Guest
Har nyss fått mitt medlemskort tillsammans med karta, katalog och vinjett som ger möjlighet att stanna över natten vid Franska vingårdar, bönder, osttillverkare och ostronodlare.

Det skall bli en intressant resa genom Frankrike på vägen till Spanien.:)

Men katalogen har inga GPS-koordinater utan bara vägbeskrivningar typ ta N21 i Mielan 3km åt Mirande. Det blir nog att försöka fråga sig fram utan kunskaper i Franska språket.:(

Är det någon som vet om det finns GPS-koordinater någonstans på nätet till några av de c:a 1000 farmarna?

Sven-Åke

T

tranebo3

Guest
Sv: France Passion - ställplats vid vingårdar

Hej

Vi är just nu i Spanien och varit på 3 vingårdar i Frankrike på väg ner. Det är rätt som Du säger inga koordinater på GPS. Vi slog in namnet på orten och sen är det skyltat när man kommer fram till orten med en sol och lite annat. Det är ganska svårt att hitta men vi har funnit vad vi letade efter. Utan GPS hade vi inte klarat detta.

Hälsningar Berit och Bosse på Plaja Pals Costa Brava

F

F.d. 8491

Guest

Har nu läst vidare i katalogen...man kan tydligen använda de i katalogen angivna postkodnummer som info till GPS.

Vi får se om man landar i närheten av målet med den informationen.

Sven-Åke

F

F.d. 2673

Guest

Idag reser vi till Frankrike och även vi har gått på detta och skaffat France Passion. Tyvärr sökte jag inte på nätet innan så jag kunde se hur andra hade tyckt det fungerade men det finns inte särdeles många positiva omdömen tyvärr.

En av personerna tycker så här:

"We used a few last summer, and found the book vague at best. The roadside signage is almost non-existant, and the directions were textual (IIRC) - no detailed local maps.

This is what concerns me about transcribing information from the book - bad location data is bad location data, no matter what form it takes.

I really wish people like France Passion would understand we're no longer in the Victorian era. I don't know if they visit their sites (I suspect they don't, considering the facilities reported in the book compared to those on the actual site in some cases), but it would be so easy (if they did) to give us GPS coordinates.

One day, one day.

Gerald"

Tack och lov klådde de oss inte på mer än nån hundring för detta så det är ju ingen väldig förlust. Jag är dock väldigt glad att jag köpte Bordatlas som verkar vara tydlig, modern och användbar med bilder, info och gps-koordinater.

Hagaborg

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
600
Medlemskap
2025

Hej,

Fick bifogade GPS filer från UK. Upphovsmannen vill att man sänder information av GPS kordinaterna på de France Passion platser man besöker. Huruvida de stämmer eller inte.

Vi hade dock för bråttom hem i våras, efter vintern i Portugal/Spanien, så hade inte tid att besöka någon denna gång. Planerar nu att vara i Frankrike 1 månad i höst och hoppas på att kunna utnyttja France Passion.

Filer inkluderade i den bifogade komprimerade filen France passion.rar.
france-passion.bmp
france-passion.csv
france-passion.ov2
readme.txt

Ha det bra,
Christer/Sally

Bilagor

• France Passion.rar
    43,5 KB · Visningar: 100
Toppen