• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Framflyttad besiktning, i vissa fall.

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Alla fordon, även tunga lastbilar, bussar eller motorcyklar, med inställelsetid för besiktning mellan den 1 februari och 31 augusti berörs av en ny tillfällig EU-förordning.

Sista dagen för besiktning skjuts upp 7 månader på grund av coronakrisen.

Det innebär att om du skulle besiktiga ditt fordon senast den sista juni - så skjuts sista dag fram till den sista januari 2021. Du kan även välja att besiktiga som vanligt.

Du kommer inte att få ytterligare information om detta.
 
R

RobbeS

Guest
Lite off topic kanske. Var och besiktigade husbilen i måndags och blev glatt överraskad då besiktningskillen på Opus lyft bakdelen på husbilen och helt plötslig hämtade en fettspruta och fyllde på bakaxeln via nipplarna. Man ska ju smörja i upplyft läge men jag har ingen domkraft som lyfter så högt. Han visade mig dessutom lyftpunkterna både fram och bak på bilen. Helt plötslig var det värt 900 spänn att besiktiga husbilen.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Trots TS beslut om förlängd inställelsetid för kontrollbesiktning med 7 månader så fick jag ett beslut om körförbud på min båttrailer som hade 31/5 som sista besiktningsdag.
 
Toppen