• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fr Värkmästaren

F

F.d. 8227

Guest
Hej!
Som ny medlem vill jag gärna bidra med något jag har en allt för lång erfarenhet av. Nämligen beroende och då ett läkemedels beroende. Något som du som drabbad ej tror dig kunna få då det sker under läkarkontroll och av en el flera personer du fått förtroende av efter lång sjukdoms tid. I mitt fall efter en svår trafikolycka 1979 med ryggmärgsskador till följd och ett drygt 20 tal operationer.
Trots mina skador och tack vare mina mediciner drev jag företag med drygt 20 talet anställda under 80 och 90 talet. Jag har arbetat som föredragshållare inom persutv och mental träning. Haft företags kurser i säljteknik och företagsutv mm.
Men under början av 2000 talet så tog sprutor över helt och hållet. Jag medicinerade själv med sprutor opiater och stesolid i hemmet och på Recept.
Svårt beroende i förtroende. Tack och lov kraschade mitt liv i tid jag var på väg att medicinera mig till döds. Jag är idag beroende fri och håller på att bygga upp mitt liv igen bla tack vare min äkta hälft som trott på mig trots allt.
Mitt husbilsintresse är också viktigt. Önskar någon hjälp i ämnet så finns jag gärna till Er tjänst. Jag vill nämligen inte att någon skall göra om mitt misstag.

MVH Värkmästaren

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Fr Värkmästaren

Tack för det inlägget ,äntligen någon positiv, är inte själv drabbad av beroende, men av andra erfarenheter vet jag vad värdefullt det med rätt hälft eller anhörig/vän som stöttar upp när liemannen knackar på, Lycka till o KÖP en ros till din hälft. hälsningar Lars (o Margareta)

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: Fr Värkmästaren

Läkare är väldigt duktiga på att sätta in mediciner, men att sätta ut ingår nog inte i utbildningen. Du är inte ensam om att blivit beroende och det har du nog fått veta så här efteråt.

Toppen