• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Från stuga till husbil.

M

Mona/Henka

Guest
Hej på er alla.
Jag(vi) gick med som HBK intresserad och följt med i denna forum med stort intresse sedan vi bestämde oss att sälja stugan och för att prova på husbils livet.
I måndags blev det helt klart med stugan och igår köpte vi en Bürstner Solano T 615, 08.
Så man kan säga att det är snabba ryck här. Nja kanske inte, vi har under stugförsäljningen tiden varit ute och tittat på olika alternativ samt pratat med olika personer som kan detta med husbil, men största hjälpen har vi fått här, genom att läsa alla kloka inlägg om vad man ska tänka på vid köp av husbil och det tackar vi för.
Nu hoppas vi att det blev ett bra val. Bilen är på vinterförvaring så det blir inte förrän i vår som vi kommer att börja använda den. Så nu får vi tänka ut vad som behövs ex. i husgeråd, utemöbl. mm. Tar gärna emot goda råd, med tanke på att det ska vara praktiskt och att inte blir för övervikt. Jag har tyvärr några år kvar till pension och Henka kommer att jobba extra ibland, men vi kommer att använda den så fort vi har möjlighet.
Måste berätta, när vi kom hem efter husbils köpet satte jag mig här vid datorn och gick med som HBK medlem.
Hälsningar
Mona
:)

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Från stuga till husbil.

Hej på er alla.
Jag(vi) gick med som HBK intresserad och följt med i denna forum med stort intresse sedan vi bestämde oss att sälja stugan och för att prova på husbils livet.
I måndags blev det helt klart med stugan och igår köpte vi en Bürstner Solano T 615, 08.
Så man kan säga att det är snabba ryck här. Nja kanske inte, vi har under stugförsäljningen tiden varit ute och tittat på olika alternativ samt pratat med olika personer som kan detta med husbil, men största hjälpen har vi fått här, genom att läsa alla kloka inlägg om vad man ska tänka på vid köp av husbil och det tackar vi för.
Nu hoppas vi att det blev ett bra val. Bilen är på vinterförvaring så det blir inte förrän i vår som vi kommer att börja använda den. Så nu får vi tänka ut vad som behövs ex. i husgeråd, utemöbl. mm. Tar gärna emot goda råd, med tanke på att det ska vara praktiskt och att inte blir för övervikt. Jag har tyvärr några år kvar till pension och Henka kommer att jobba extra ibland, men vi kommer att använda den så fort vi har möjlighet.
Måste berätta, när vi kom hem efter husbils köpet satte jag mig här vid datorn och gick med som HBK medlem.
Hälsningar
Mona

Välkomna och ta det försiktigt med inköpen. Lätt att man skaffar för mycket.
Har ni tänkt på att boka in er på någon av kommande träffar? På Hjulträffen på High Capparall kan man ju hyra stuga. Vore kul att träffas!
Rolf och Monica

Välkomna!

H

hianders

Guest

Välkomna Mona/Henka till klubben där ni kommer att få många goda råd och trevliga bekantskaper!!! Kanske lite svårt att hitta, men det har skrivits mycket om hur man utrustar husbilen från grunden. Försök att söka på Ny husbil el dyl på de forum som medlemmar kommer åt.

Det finns också skrivet om checklistor i några trådar. Kanske kan man söka på det ordet?!

Som sagt, välkomna in i gemenskapen.

fru hianders/Inger

F

F.d. 55519

Guest

Hei alle naboer.

Vi har gjort presis som Mona/Henke, solgt vår stuga og kjøpt bobil (Dethleff I 6810 Esprit) som kommer i mars 2012. :D
Forumet her er mye mere aktivt enn Norsk Bobilforening sitt, så nå har jeg også betalt innmeldingen her!

mvh
Arne/Wenche

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej på er alla.
Hälsningar
Mona
Vill önska er välkomna i gemenskapen och även önska er många fina stunder i husbilen. Kanske ses vi ute på vägarna under 2012 då vi ställer på våran pärla igen.
Gunilla & Rolf

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Välkomna! Detta forum är suberbt när man är ny som husbilsägare, fina tips om ställplatser m.m

mvh Birgittha och Mats:yes:

Toppen