• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Från skräp&skugga till sol&värme

F

F.d. 5106

Guest
Jupp ! från skräp & skugga till sol & värme (värme x3)

Var väldigt trött på fyra stortallar som både skräpade ned och skuggade nya altanen...
en av dom hängde över åt fel håll också, riskerade altantaket. (det ploppade ned kottar på plast-taket så man höll på att göra i byxan varje gång.. :oops:

Vad gör man då när man är höjdrädd... :rolleyes: Man ringer efter polarn....:D

by058.jpg

by059.jpg

by062-3.jpg

by076-1.jpg

Så, då fick jag något att pyssla med :D... ca 150 stora kubbar, + allt smått som ska huggas upp... Värme gånger tre... varmt på altanen, varmt när man hugger och varmt när man eldar upp detta på vintrarna... å gratis...:rolleyes:

by077-1.jpg

by079-1.jpg

by080-1.jpg

BARA ATT SÄTTA IGÅNG...:cool:

by081-1.jpg

Så blev det tallris grillad korv :p:

by084-1.jpg

Föresten..:D den ena tallen missade husbussen med 2m 40cm med dom översta kvistarna.. men det hade polarn räknat ut :rolleyes: Ähh.. sa han, den missar vi med ett par meter... :swoon:

by055-2.jpg

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Från skräp&skugga till sol&värme

du skulle sålt dom som timmerstockar, då kunde du köpt dubbelt så mycket ved, men visst är det skönt att bli av med alla barr o kottar på taket, har själv en tjurtall precis vid husknuten , den åker nog nu till våren, ;;

F

F.d. 5106

Guest
Sv: Från skräp&skugga till sol&värme

du skulle sålt dom som timmerstockar, då kunde du köpt dubbelt så mycket ved, men visst är det skönt att bli av med alla barr o kottar på taket, har själv en tjurtall precis vid husknuten , den åker nog nu till våren, ;;

Nä..:confused: det gick inte att sälja dom, inte ens när jag försökte ge bort dom ? det var tydligen för lite för att besvära sig med att hämta.. så då ä de bara att hugga, folk här är så bortskämda med mycket skog så några enstaka är inget att ha..:oops:

Toppen