Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Bytte från Ford 140 hk (2008) till Fiat 130. Har nu min tredje Fiat, fast stora motoren. Forden var riktig pigg, men efter ca 5000 mil började problemen. Ena sylinderen slutade fungera, ett garantijobb. Oljeläckage, nytt garantijobb. Men så stannade bilen tvärt, var nån defekt styringsdel. Då bytte vi! Efter ca 8000 mil i Fiat utan ett enda problem, är vi jättenöjda. Pluss att Fiat är mindre vindkänslig när man kör!
Vindkänsligheten lär knappast bero på om det är en Fiat eller en Ford utan på vilken typ av överbyggnad/bodel man har.
Ha det
Harrry Hymer
Hej
Håller inte 100% med här Harry. En Fiat med lågramchassis och bredare hjulbas bak känns mera stabil i vind än en Ford. Jag testade båda med alkov på norska Vestlandet. Men nu har ju även Ford utvecklat ett motsvarande chassis, tyvärr har jag inte hatt anledning att prova!
Det är kanske inget problem. Men det spelar stor roll. Kör man långt och vill ha högre marschfart har vindkänslighet och luftmotstånd stor betydelse. Tycker jag i vart fall. Men vi har alltid olika tycke och smak.
:-/<rister
--------------------------------------------------------------------------------------------------Glömde tillägga att den nya LMC:en med Fiat har ett nåt som kallas Allkochassi.
Kommer det att betyda en förbättring eller betalar vi för ingenting, dvs ett varumärke.