• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Från flygresor till husbil

F

F.d. 2255

Guest
Hej alla !

Vi är en familj på 2 vuxna,en 8 årig dotter samt en 7månaders papillonkille.
De senaste 7 åren har vi flygrest mycket,men nu har vi bestämt oss för att
istället lägga de pengarna på en husbil,vi har tänkt oss till hösten,fast jag
skulle gärna vilja ha en bil redan nu i sommar. Vi ska kolla in mässan till
hösten först, men jag tror nog att vi har fastnat för en Kabe Travel Master.
Vad säger ni om den,ni som har erfarenhet.

Mvh/ Elira
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Från flygresor till husbil

Hej, jag har inte ägt en sådan. Bara tittat nyfiket och tycker den ser otroligt genomarbetad o lyxig ut.

Kolla dock vikterna, för jag förmodar att den gedigna inredningen, odyl väger en del.
Jag är 1.80 hög och den kändes lite låg i tak i hytten. Detta var en -06 så det kanske har ändrats.

Men den ger ett högklassigt intryck. Säkert en året runt bil, om det är vad ni söker..

DS
 
F

F.d. 2255

Guest
Sv: Från flygresor till husbil

Hej!
Tack för rådet, just vad vi behöver är goda råd inför köpet,vi har noll erfarenhet på detta område.
Här på forumet finns otroligt mycket att hitta för nybörjare har jag förstått.Talade med Kabe.
Fick veta att vikten är 4250,tillåten lastvikt 1010,nya EUregler tydligen,förstår inte riktigt det här.Kan någon bringa lite klarhet i min okunskap?Finns det ingen Travel Master ägare här,är ni alla på semester kanske?eller håller vi på att välja fel bil?

Mvh / Elisabeth
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Från flygresor till husbil

Hej Elira,
Vi har en Kabe Travel Master från '05. Det är vår tredje husbil sedan 1990 och utan någon som helst tvekan den bästa vi haft. En av fördelarna med den är värmesystemet med vattenburen golvvärme samt konvektorer längs väggarna med luftkanaler bakom skåp och annan inredning. Systemet kan drivas med gasol, 230V eller värmeväxlare under körning. Ett frågetecken för er del är möjligen sovutrymmet eftersom ni är tre. Det går att bädda i dinetten men det kräver då att man har med några lösa delar för montering av sängen. Köper ni en garagemodell kan man stuva delarna i garaget. Ni får gärna ringa om ni vill ha ytterligare information.

Men som sagt, husbilen är MYCKET BRA!

Hälsn/AndersW
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2255

Guest
Sv: Från flygresor till husbil

Hej Anders!
Det finns ju lite olika inredningar på 08,på garagemodellen tror jag att man kan få en sovplats till mellan de befintliga,fast helst skulle jag vilja ha WT modellen med större toautrymme längst bak.Men är det som du säger med dinetten så blir det kanske lite fel för oss.Jag skulle önska att man kunde se olika modeller på plats och jämföra,i Jönköping fanns bara garagemodellen av 08an kvar.

Mvh/Elisabeth
 
F

F.d. 2255

Guest
Sv: Från flygresor till husbil

Hej !

Det blev ingen Kabe,utan en Hobby Van ex L. Vi slog till idag och vi hämtar den om knappt 2 v.
Känns riktigt roligt att få den redan i sommar. Det är en härlig bil,vi tror att det blir många trevliga
resor med den.

Mvh/Elisabeth
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Från flygresor till husbil

Grattis jag tror ni gjorde ett jättebra val, och till råga på allt så fick ni väl då ford på bildelen. den har fått otroligt mycket beröm!

Jag tittade själv på hobby och tycker den är finare än Kabe då den känns lite modernare i inredningen!
 
F

F.d. 2255

Guest
Sv: Från flygresor till husbil

Ja,det känns verkligen rätt,jag menar,det finns ju att välja på,och det är inte så lätt att veta alltid vad som passar en bäst.Jag har sett dina inlägg om forden,och det är ju mycket positivt.

Mvh/Elisabeth
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Från flygresor till husbil

Bara att säga grattis till den nya bilen. Hoppas ni får många goa mil med den.

Mvh/ Per
 
F

F.d. 2255

Guest
Sv: Från flygresor till husbil

Tack ska ni ha!
Jag hoppas att vi ses ute på vägarna,
ha en riktigt skön sommar,och ta det lugnt i trafiken.

Mvh/Elisabeth
 
Toppen