• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Frågor om Home-Car C511

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Jag har en bekant som ska åka och titta på en Home-Car C511 i morgon. Annonsen är här.

Skulle gärna vilja ha lite synpunkter på denna bil av er som har erfarenhet av just den modellen. För och nackdelar? Verkar ju inte finnas något garage, vilket jag själv inte skulle kunna vara utan.

Bilen är en 07:a, men uttagen 2009. Verkar lite konstigt. Var det inte något problem med Fiat 07 modeller, att de läckte in vatten i motorrummet?

Jag kan inget om Home-Car, vore bra att veta om det är ett lyxbilsmärke, mellanklass eller lågprismärke, kvalité på inredning m.m.

/Annette

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Frågor om Home-Car C511

Det var en fyldig omtale om denne modellen i Norsk Caravan Clug sitt medlemsblad http://avdeling.nocc.no/files_nyhet/2514/C511 - 2007 1 .pdf

Tror jeg har en forklaring på 2007 - 2009 på denne bilen, bolaget i Belgia gikk i konkurs og det tok tid før det ble reorganisert en ny eierstruktur. Mange biler stod lagret hele 2008. Det var og er en forbindelse mellom dette merket og Cabby.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Bilen är en 07:a, men uttagen 2009. Verkar lite konstigt. Var det inte något problem med Fiat 07 modeller, att de läckte in vatten i motorrummet? /Annette

Det är riktigt att det kommer in vatten över motorn men det är lätt avhjälpt med en plastkåpa som finns som tillbehör.

Jag har själv en HomeCar av annan modell, med garage och annan planlösning men med samma alkov, och har hittills efter två säsonger och drygt 2000 mil inte haft några problem.

Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Ja, men om bilen inte har haft denna plastkåpa monterad, så kan man kanske gissa att det redan har blivit en del korrosion på motorn?

Enligt ägaren som jag ringde upp ikväll, har han beställt denna kåpa, men visste inte när han skulle få den av Fiat.

Vart ska man titta i motorutrymmet för att se om det har blivit korrosion?

Toppen