• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fråga

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Hej alla.
Kanske en dum fråga men hur många i klubben har husvagn?
Vad jag förstår så är det OK enligt stadgarna.
MVH KEJO 20

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Fråga

Hejsan kejo 20

Jag insåg förra sommaren att det var slutlekt med 4X4 plus liten husvagn så nu är leksaksbilen med efterhäng borta, snyft, och endast husbilen kvar.
Kejo, man kan väl vara medlem om man t.o.m. "bara" är intresserad och varken har husbil eller husvagn. Så då kan väl husbil inte vara tvång, och husvagn helt ok. :).
Dessutom har du ju redan mer erfarenhet av att bo i husbil än de flesta av oss.

chva-400.jpg

Ha det bra. JANKRO.

Senast ändrad:
C

christelochrister

Guest

Hej
Vi har både husbil o husvagn.Husvagnen står på samma plats hela året vid Vaxholm.
Används mycket året runt,vårt mesta boende vintertid.Husbilen är vårt fria liv när vi vill, och vart vi vill. Stor husvagn och äldre husbil passar oss perfekt.

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Hej alla.
MVH KEJO 20

Hej Kenneth.
Det finns inga dumma frågor, bara en massa dumma svar. :)
Om du visste vad jag tycker det är tråkigt att ni inte kan komma till vår träff. :(
Hoppas vi ses på något annat trevligt ställe, om ni nu inte följer vårt råd om campingplats vid vår träff.

OBS ursäkta urspårningen.

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Morning alla.
Skönt att man inte är helt ensam iallafall, det känns bra att fler i klubben gjort som jag, man vill ju inte tappa sina klubbkompisar för att man inte åker husbil längre.
Prismässigt så är ju husvagn enormt mycket billigare att ha.
Sen är det ju både fördelar och nackdelar med bägge men huvudsaken är ju att man kommer ut och träffar likasinnade.
Jag har förberätt min vagn för att kunna fricampa så mycket som möjligt och min nästa installation är att sätta på Mower så man slipper putta hela härligheten, så då blir den radiostyrd:D
Ha det gött alla.
MVH KEJO

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Hej alla.
MVH KEJO 20

Risken är väl att de som svarar är de med husvagn. Så att få reda på hur många som har husvagn blir nog svårt.
Kanske skulle det gjorts en pollning istället för vanlig post.

Jag har i alla fall ingen husvagn.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Jag har ingen husvagn och skulle inte kunna tänka mig det. Hade en på 80 talet men det var inget för mig. Hoppas svaret inte är stötande.:twitcy:

vitaby

FD HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
2521
Medlemskap
2021

Hej!

Vi köpte vår första husvagn på våren 1970. Den har under åren ersatts av flera, mer och mer bekväma husvagnar. Den senaste vi köpte har bl. a golvvärme, långbäddar och gott om plats.
2007 köpte vi en liten husbil.
Husvagnen har vi när vi ska ligga stilla och bara njuta av tillvaron.
Husbilen använder vi när vi ska ut och se oss omkring.
I vårt tycke en helt perfekt lösning.:)

Karin o Rolf

Toppen