• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fråga till vana Traderalirare...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Jag är ganska ovan vid Tradera och det har hänt att jag lagt bud på en grej jag vill ha, men när det närmar sig slutet så hinner jag aldrig med, jag måste ju klicka på uppdatera för att se vad som händer. Jag brukar i regel missa det jag vill ha, och jag har ju ingen lust att fläska på med hur stort bud som helst.
Kan man ställa in i datorn så det uppdateras typ varje sekund automatiskt?
Nu har jag hittat reservdelar till min köksservis Birka som jag inte vill missa.

/Ludde

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Sv: Fråga till vana Traderalirare...

Jag har köpt ett antal objekt på tradera..

Jag synkar en stor klocka med sekundvisare och uppdaterar hela tiden med F5 för att hitta vart objektet byter minut och det är sen avgörande för att veta när objektets sluttid sker..
När det är ca 10sekunder kvar slänger jag in ett maxbud jag kan tänka mig betala för objektet, andra budare hinner inte buda över mitt pris!!!!!

Jag har köpt två resor på den tiden fritidsresor annonserade på tradera, vi har köpt en lyxresa till Hilton hotell i Thailand för ca halva priset och likaså till Grekland..

Om du inte gör som jag säger kan du bara vinna budgivningar på saker ingen annan vill ha till det priset;)

Lycka till.....

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Ett exempel..

Du vill köpa en tallrik som du verkligen vill ha..
Budet ligger i dagsläget på 34kr och när det är 10 sekunder kvar slänger du in ett maxbud på 100kr..

Det betyder inte att du måste köpa objektet för 100kr om du vinner utan det stannar på ca 39kr men inga andra hinner buda om dig..

Hoppas du förstår...

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag kör med 2 fönster och i det ena har jag ett bud liggandes färdigt att klicka på buda.
I det andra fönstret kikar jag på budgivningen och trycker F5 (uppdatera) med jämna mellanrum.
Att lägga ett tidigt bud tror jag driver upp priset.

F

F.d. 25491

Guest

Jag har köpt en mängd grejer på Tradera, jag passar aldrig mina bud, jag bestämmer ett maxbud som jag kan tänka mej att betala då sköter tradera budgivningen och jag får varan till det pris som budgivningen stannar på eller så förlorar jag om det går över maxbudet, vilket inte gör något för jag var ändå inte beredd att betala mer
:)

F

F.d. 55616

Guest

Gör som föregånde inlägg, ange det max bud som du vill betala så sköter Tradera budgivning åt dig tills varans pris uppnått ditt max pris, stannar budgivningen på ett lägre pris får du betala det.
Skulle du vilja höja budet om du ser att ditt maxpris uppnåtts före auktionens slut är det bara att gå in o lägga ett nytt maxpris om du tycker att varan är värd priset. Har själv handlat många gånger på det här sättet, kan ju kännas lite snopet att bli snuvad på målsnöret.
Ett annat tips är att vänta med att lägga bud alltför tidigt då är du själv med o höjer priset, brukar därför lägga mitt maxpris så sent som möjligt eftersom det alltid finns spekulanter som också vill ha samma vara. Lycka till!
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Det är ju precis det jag gör då jag handlar, jag lägger mitt maxbud när det återstår 10sek av budgivningen.. Att lägga ett maxbud 5 dagar innan objektet går ut är det bästa sättet för att driva upp priset på det objekt du vill ha...:mad:

Vet också säljare som har flera konton som driver upp sina egna bud, tyvärr..

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Jag ser till att 5 minuter innan ha hunnit med att synka tiden på tradera med en sekundvisande klocka hemma. Då vet jag precis när auktionen kommer vara över.
Sedan testar jag det hela också så att jag inte ligger en minut fel eller så.

Allt detta gör jag minst 5 min före då andra budgivare kan se om det är mycket action på den här auktionen.

Exakt 1min 10 sek innan testar jag igen och så när det är 55 sekunder innan. Då kan jag med säkerhet se att min tidssynk fortfarande stämmer.

Slutligen förbereder jag det högsta bud jag kan tänka mig att ge. (kontrollerar att jag är inloggad, annars förlorar jag tid på inloggning).
10s före auktionens slut lägger jag budet.

Någon kan hinna med en uppdatering av sitt bud om de är snabba. Men förhoppningsvis lägger de under mitt maxbud.

F

F.d. 55616

Guest

Det är inte tillåtet att reg. sig hos Tradera med flera konton. Vet du någon som är oärlig anmäl omg. till Tradera så blir säljaren/köparen avstängd. Ärlighet varar längst.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Tack för tipsen, igår vann jag två tallrikar utan att jag fattade att jag hade lagt ett bud som vann. Jag råkade, av en ren händelse gå in på sajten och hade sökt på den servisen som jag vill ha delar av, att komma in på en auktion som precis höll på att sluta. Detta visste jag inte om, jag såg inte när den skulle gå ut, men jag lade ett bud, och när jag klickade så precis då så kom det ett meddelande att auktionen var avslutad. Konstigt tänkte jag, den fanns ju där nyss. Men så plingade det till i e-posten och det stod att jag hade vunnit. Först fattade jag inget, men sen insåg jag vad som hade hänt. Jag måste ha lagt ett bud sekunden innan auktionen tog slut!

Haha, sicken röta man hade, utan att veta ett smack :twitcy: Två tallrikar för 78 spänn, jag är jätteglad! Grabben slog sönder en häromdagen, fattas fortfarande en del, men det ska välan vara möcke till innan ja har en sån tur igen!!

/Ludde

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Det är inte tillåtet att reg. sig hos Tradera med flera konton. Vet du någon som är oärlig anmäl omg. till Tradera så blir säljaren/köparen avstängd. Ärlighet varar längst.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif

Dom har inte bara flera konton, flera vänner budar på varandras saker för att trissa upp priset, därför skall man ALDRIG lägga bud 5 dagar innan auktionen slutar...

Detta hände mig, en släkting la ut en litografi till försäljning och jag tyckte den var okej så jag bjöd på tavlan utan att släktingen visste om att det var jag som budade, jag tyckte det skulle vara kul om jag vann budgivningen och när han skulle skicka tavlan till mig och inse att vi är syskon!!

Varje gång jag bjöd var det alltid en annan som låg högre så jag sopade på rejält men hoppade av vid ca 400kr för så fin var den definitivt INTE..

Att det sen visade sig att tavlan var från en känd konstnär och var värd betydligt mycket mer, gör saken bara ännu roligare:oops:

Ett annat tips ni ska tänka på innan ni budar, kontrollera om säljaren har fler än 10-15 omdömen,läs dessa!! Köper ni något dyrt skall ni själv åka till säljaren så ni kan se objektet, då betalar ni kontant på plats..

"Känner" en som köpte en iphone för 3500kr och blev superblåst för det kom ingen telefon..
Jag försökte få tag i killen som sålde telefonen men han svarade inte så jag letade reda på hans mamma och pratade med henne, hon sa att om han har gjort något sådant har han blivit lurad, men han svarade ändå inte efter att antal påringningar.. Jag fick banken att spärra hans konto samma kväll då banken kunde se att det hade kommit in pengar från ett antal olika personer, tillsammans med en polisanmälan..

Jag skickade ett sms till killens mamma där jag skrev: Jag skickar brev till alla dina grannar och talar om vilken kriminell grabb som bor i deras hyreshus, dåhelt plötsligt ringde killen upp efter ett par minuter!!! Mamman jobbar på kriminalvården i Haparanda och den hålan är inte större än att det skulle bli pinsamt för mamman, så hon tvingade sonen att ringa mig..

Killen påstod att han ska göra en polisanmälan imorgon för någon har använt hans namn, han gör ingen polisanmälan, det var nog för svårt att förklara för polisen varför det strömmar in en massa pengar på hans kontot..

Polisen häktar i alla fall killen för det var inte bara vi som gjort en polisanmälan, och min vän står fortfarande i kö för att få tillbaka sina pengar, tyvärr är det så att dom som är kriminella kan fortsätta lura folk för dom är redan så skuldsatta så det spelar ingen roll om det hamnar ytterligare skulder hos kronofogden för några pengar kommer det inte bli...:mad:

Den där "Känner" det var jag:wub:
Efter denna händelse lessnade jag på tradera..

F

F.d. 55616

Guest

Ja har du gjort polisanmälan om att du blivit bedragen så hamnar "boven" så småningom hos Kronofogden som kollar ev förbättrad ekonomi o gör indrivning. Finns ingenting att utmäta har du ialla fall satt käppar i "bovens" framtida ekonomi. Ta inte tillbaka ärendet hos KF utan låt det ligga
kvar för ev utdelning, för dig som privatperson är ärendet kostnadsfritt hos KF.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif

Toppen