Sv: Fråga till vana Traderalirare...
Det är inte tillåtet att reg. sig hos Tradera med flera konton. Vet du någon som är oärlig anmäl omg. till Tradera så blir säljaren/köparen avstängd. Ärlighet varar längst.
Dom har inte bara flera konton, flera vänner budar på varandras saker för att trissa upp priset, därför skall man ALDRIG lägga bud 5 dagar innan auktionen slutar...
Detta hände mig, en släkting la ut en litografi till försäljning och jag tyckte den var okej så jag bjöd på tavlan utan att släktingen visste om att det var jag som budade, jag tyckte det skulle vara kul om jag vann budgivningen och när han skulle skicka tavlan till mig och inse att vi är syskon!!
Varje gång jag bjöd var det alltid en annan som låg högre så jag sopade på rejält men hoppade av vid ca 400kr för så fin var den definitivt INTE..
Att det sen visade sig att tavlan var från en känd konstnär och var värd betydligt mycket mer, gör saken bara ännu roligare
Ett annat tips ni ska tänka på innan ni budar, kontrollera om säljaren har fler än 10-15 omdömen,läs dessa!! Köper ni något dyrt skall ni själv åka till säljaren så ni kan se objektet, då betalar ni kontant på plats..
"Känner" en som köpte en iphone för 3500kr och blev superblåst för det kom ingen telefon..
Jag försökte få tag i killen som sålde telefonen men han svarade inte så jag letade reda på hans mamma och pratade med henne, hon sa att om han har gjort något sådant har han blivit lurad, men han svarade ändå inte efter att antal påringningar.. Jag fick banken att spärra hans konto samma kväll då banken kunde se att det hade kommit in pengar från ett antal olika personer, tillsammans med en polisanmälan..
Jag skickade ett sms till killens mamma där jag skrev: Jag skickar brev till alla dina grannar och talar om vilken kriminell grabb som bor i deras hyreshus, dåhelt plötsligt ringde killen upp efter ett par minuter!!! Mamman jobbar på kriminalvården i Haparanda och den hålan är inte större än att det skulle bli pinsamt för mamman, så hon tvingade sonen att ringa mig..
Killen påstod att han ska göra en polisanmälan imorgon för någon har använt hans namn, han gör ingen polisanmälan, det var nog för svårt att förklara för polisen varför det strömmar in en massa pengar på hans kontot..
Polisen häktar i alla fall killen för det var inte bara vi som gjort en polisanmälan, och min vän står fortfarande i kö för att få tillbaka sina pengar, tyvärr är det så att dom som är kriminella kan fortsätta lura folk för dom är redan så skuldsatta så det spelar ingen roll om det hamnar ytterligare skulder hos kronofogden för några pengar kommer det inte bli...
Den där "Känner" det var jag
Efter denna händelse lessnade jag på tradera..