• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fråga till AndersW

F

F.d. 2549

Guest
Så trevligt att "Mötet i skogen" gav intressant läsning. Jag tackar för tacken.
Anders skrev att han hade mockat i de trakter där Britt och jag hade vårt möte med såväl en varg som med vargtämjaren Stig. Detta får mig att skicka över en bild från ett kostall från AndersW:s barndomstid. Var det i ett liknande som du fick dina första lärospån i mockandets konst? Stallet användes numera till andra ting som synes.
Luckan till vänster på bild var det ställe där komockorna kastades ut. Stallet har Stig plockat ner från dess ursprungliga plats några kilometer bort och därefter monterat ihop - precis som han har gjort med alla andra timmerhus på sin camp.
Mötet i kostallet vill jag av förståeliga skäl inte gå in på i detalj, men visst fick det mig att känna viss vittring.
Hälsningar från farbror Claes.

Kostall.jpg

F

F.d. 418

Guest
Sv: Fråga till AndersW

Njae käre farbror Claes, det fäus (jämtska för la'gård) där jag invigdes i mockandets ädla konst, var nog av ett aningen modernare snitt. Luckan till vänster är nära nog identisk men såväl inredning i övrigt som entrédörr var av annan och mera ändamålsenlig utformning. Jag skulle exempelvis med intresse betrakta en normalstor kossas instegsteknik genom dörren strax bakom farbror Claes. Min diskreta läggning hindrar mig från att närmare kommentera farbror Claes sällskap på bilden men den hindrar mig inte från att fundera i termerna av att detta troligen är ett exempel på den lokala företagsamhet som - på olika områden - gjort att Jämtland blivit en tillväxtbyggd. Denna del av Jämtland kallas dessutom Snillenas Rike med storheter som John "Propellern" Ericsson bland de mera framstående. Nu ska jag fortsätta planera den förestående resan till byn Ürzig i Moseldalen för vinfest den 21-23 september. Skas det med? Hälsn/AndersW

F

F.d. 418

Guest
Sv: Fråga till AndersW

Nej, vi tar färjan från Malmö till Travemünde och sedan öster om Hamburg, över Harzbergen och ner till Koblenz. Ombyte förnöjer. Kanske ses vi där nere? Hälsn/AndersW

Toppen