• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fråga om vägmärke

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025
Stod vid en P-plats med en liten tilläggsskylt liknande denna, men med ett snett vitt streck över. Husvagnsplats - Transportstyrelsen

Utan streck betyder den:
Från vägmärkesförordningen
Märket anger en anläggning som enbart tillhandahåller platser för husvagnar och husbilar.
Läs hela vägmärkesförordningen

Men har den någon betydelse med streck?
Finns skylten egentligen i listan över svenska skyltar?

Nu var det tydligen även ett naturreservat och då vågade jag inte annat än att flytta på mig då en myndighetsperson dök upp.

(länkade till bilden då jag inte kan ladda upp bilder med iPaden. Någon som vet hur man gör det)

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Fråga om vägmärke

Den skylten finns inte i vägmärkesförordningen. Normalt är ett märke med streck eller kryss över tillfälligt ur funktion. Detta skulle i så fall betyda att alla får parkera där. Man bör nog kolla i lokala trafikstadgan.
Lasse

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Sv: Fråga om vägmärke

Ja vad jag "tycker" är en sak men vad säger lagen?
Mvh. "ps" mycket intressant" Ds"

Toppen