• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fråga om köp

F

F.d. 12110

Guest
Hej
Ny på forumet pga ett köp som vi gjort hos en stor handlare i visby som har mycket blocket annonser vi köpte en merca äldre husbil och i annonsen stod inget om fukt problem men nu ett halvår senare skulle vi byta in den mot en nyare modell och såg att hela golvet va ruttet när vi ringer till ägaren på företaget vi köpt den av så säger han att det absolut stod i annonsen att den va fuktskadad men som tur va så hade jag sparat annonsen som jag faxade till han och där står inget hans enda svar va då vad tror du när den va så billig ? ok den va billig men inte överdrivet jämfört med andra i samma modell så jag undrar bara vad tycker ni om ett sådant företag som är en så stor handlare av husbilar och husvagnar ? jag är ju så dum att jag köpte den på tel och litade på han tyvärr så han skeppade bara över den.. inga stora pengar men 100,000 ändå

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Fråga om köp

Det går säkert att bestrida & få rätt men besvärligt blir det eftersom handlaren tycks sätta sig till motvärn. Jag har samma erfarenhet, köpte min HB för 108000:- utav Bil & Maskin i Kristinehamn. 6 månader senare upptäckte jag vatten skada på toaletten, i taket längst bak & i golvet vid bodelsdörren. Jag kontaktade förre ägaren som berättade att den såldes till firman för 50000:-. Det låga priset pga vattenskada. I annonsen stod det att den var i ett mkt bra skick vilket också bedyrades av firman. Jag kontaktade firman & påpekade detta men han sa att han inte hade en aning om någon vattenskada. Just då var jag engagerad i en massa annat & orkade inte krångla så jag reparerade & släppte ärendet. Nu vet jag att det sagts att vi skall undvika att hänga ut firmor som jag gör här men eftersom han ljög mej rakt upp i ansiktet så ser jag det som OK att nämna firmanamnet. Det kan ju ge en hint om hur det kan bli om man handlar där.

Bennie

F

F.d. 12110

Guest
Sv: Fråga om köp

Bra att hänga ut idioter som tur va mobilen i borås så shyssta att han ringde mig nån vecka efter bytet och sa att han fått mer för min än han trodde och strök rest skulden på 30.000 mycket bussigt så jag vet ju vad mitt nästa köp blir av inte i visby iallafall.

Toppen