• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fråga om gasolkoppling

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
Jag har en koppling för gasolen som jag inte riktigt vet varför jag har. Det gäller en kromad adapter mellan... äsch... Jag bifogar en bild istället med frågan om vad är det för koppling man ser på bilden? Är detta en standardkoppling eller kan det ha något att göra med att bilen utrustats i Tyskland ursprungligen?

Då jag tidigare tältat i 15 år innan jag köpte husbil förra året, så är jag inte så kunnig på gasolinstallationer.

Ehuru olärd drister jag mig spörjande?

Johan Kinneryd

Bilagor

• Gasolkoppling.jpg
    Gasolkoppling.jpg
    2 MB · Visningar: 42

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2025
Sv: Fråga om gasolkoppling

Hej
Det är en mellankoppling som man gör om bilen är direktimporterad från Tyskland och du kan enkelt bara byta ut högtrycksslangen om du vill , men annars kan ju detta vara bra om du till ex köper en tysk gasflaska och då bara tar bort denna mellankoppling.
MVH
Bengt

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025

Tack för svaren Bengt Rehngren och sacce. Jag förstod nog att jag skulle få svar från någon ur den otroligt kunniga församling som Husbilsklubben är, men att det skulle komma så snabbt kunde jag inte ana. Nu har man lärt sig något nytt i dag också.

Tack igen!

Johan Kinneryd

F

F.d. 8325

Guest

Vilken del av denna koppling är det man lossar på för byte och blir det då medsols....har själv en Tyskimport, och upptäckte i dag att gasolen var slut.
mvh Stig

Toppen