• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fräsch sommardrink

F

F.d. 29752

Guest
Här i Spanien finns en läsk som heter Bitter, kort o gott. Mest känd är kanske KAS Bitter, men varje läskfabrik har sitt eget märke. Smaken påminner om Campari. Jag tror att det är samma ingredienser.

Har man lite gin i barskåpet, blandar man en läskande sommardrink. Kan även drickas vintertid, ja hela året faktiskt.

Häll lite gin i ett högt glas, toppa upp med bitter och is. Mmm.

Skål!
Pehr

F

F.d. 25270

Guest
Sv: Fräsch sommardrink

Vår sommarfavorit: 1 del gin + 2 delar Campari + klar tonic efter behag.
Serveras med is och citronskiva. Mmmmmm.
Peter

F

F.d. 16087

Guest

Amaretto plus whisky
Blandas i lika delar. Men se upp STARK, smakar saft. Alkoholsmaken näst intill obefintlig.
MVH. Gunnar S

F

F.d. 25270

Guest

Låter väldigt gott. Hoppas det inte dyker upp för många drinkrecept här för då lär det inte bli så mycket körande i sommar.:twitcy:
Mvh
Peter

F

F.d. 29752

Guest

Smaken är ju forskellig. Jag tycker om det lite söta.

Pehr

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Vår favorit är Baccardi Razz, Sprite och naturligtvis lite is till.
Gott i värmen.
Lennart

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Köpte Malibu Black i bordershoppen (vi köper ALLTID en flaska Malibu på semestrarna), Black är inte lika söt och med mer fart i. Malibu + cola svalkar alltid !

Peter :)

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Vår favorit är Baccardi Razz, Sprite och naturligtvis lite is till.
Gott i värmen.
Lennart

Nu kommer min bästa sommardrink..

Rensa och lägg ner mycket jordgubbar i en skål med lika mycket is, häll i en skvätt jordgubbsaft och en rejäl dos av baccardi Rass, spritsmaken försvinner med kylan ;)

Ta fram handmixern och hacka ner allt i småbitar vid behov spä ut blandningen med lite sprite..

Häll upp i drinkglas och njut, det som inte gick åt kan ni förvara en stund i frysen innan påfyllning...

Visst är den lite omständlig, men den är så god att den är värd att testa:)

Ni som inte har tid och vill ha ett snabbare allernativ..
Fatta en vodka i högerhanden om ni är högerhänta i annat fall tar ni tvärtom..
Greppa tag i en Coca-Cola i vänsterhanden och ta en liten klunk av läsken utan att svälja sen häller ni ner vodkan och sväljer samtidigt, nu har ni blandat världens snabbaste drink..:cool:

Varför ska man hålla vodkan i den högra handen om man är högerhänt? inte vill man tappa vodkan efter den 8:e drinken;)

Lycka till...

F

F.d. 53078

Guest

Bitter Kas är en egen drink ifrán KAS

Inneháller: Bitter Kas utan alkohol.
Ingredienser kolsyrat vatten, glukossirap, surhetsreglerande medel (citronsyra), växtextrakt, naturliga smakämnen, konserveringsmedel (natriumbensoat och kaliumsorbat), färgämne (sockerkulör), Azorubin

Amaretto är en mandellikör gjort av Munkar .Ganska stark alkohol . Bra att sätta igáng matsmältningen efter maten.(behöver inte tillsättas wiskey)

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Sommarbusgrogg : Renat och sockerdricka med isbit i.

Jappe

Toppen