• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fotoutrustning

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Nu har jag kommit på att jag ej behöver macrot och ett 17-70 objektiv + ett 120-400mm ja 120-400mm behöver jag . Men det skall skickas i väg också, har lämnat in nästan allt till min fotohandlare. Däremot har jag beställt ett canon 100-400mm. Har nu som först kommit på att jag till 99% fotar djur o natur så de andra objektiven som låg i väskan mest hela tiden skall få en ny användare. Och väntan är lång när man väntar, hoppas det kommer nästa vecka.

nnn 046.JPG

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Fotoutrustning

"Nu har jag kommit på att jag ej behöver macrot"

Jag tycker att du bör behålla macroobjektivet, eller om det är för stort byta till ett Canon EF-S 60 mm, vilket inte är större än att det ryms i en ficka. Massor av natur att fota med ett macro!

Här får du en blomfluga som uppmuntran:
V, facit.jpg

aake

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag håller med aake här. Behåll makrot! En vacker dag blir du kanske tvungen att köpa ett nytt när intresset för makrofotogafering kommer och det gör det, förr eller senare!

Jappe

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ja jag får se när jag hämtar det andra hur jag gör, jag kanske behäller 17-70 istället, vet ej än:confused:.Och ev macrot det tar ju klockrena bilder.
Men jag har kommit på att skall jag ta närbilder inomhus så kan jag använda min kompakt.
Fotoväskan är ju inte så stor.Som jag har tänkt så har jag 2 kpl kameror alltid redo.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Måste även tillägga att jag varit inne med utrustningen en gång innan, inte alla io för sig. Och tagit hem det när jag fick mitt 70-200. Hoppas bara inte jag gör det denna gång, jag gör så för det blir för mycket pengar med ett nytt.

F

F.d. 25270

Guest

Hej Ragge !
Jag brukar också få ett ryck emellanåt när jag får för mig att jag behöver ngt nytt objektiv. Brukar fundera på vilket eller vilka objektiv jag ej använt på länge och skulle kunna lämna i inbyte eller sälja. När det väl blir dags tänker jag som Aake och Jappe och behåller mitt macro trots att det mest står i skåpet. Idag har jag emellertid bestämt mig för att sälja en så gott som oanvänd 2x Teleconverter, jag har ändå kvar en 1.4x. Lycka till.
Mvh
Harry Hymer

Toppen