• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Forsbergs Fritidscenter har beslutat att inte närvara på Elmia Husvagn Husbil 2021

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Fick just det här pressmeddelandet från Forsbergs Fritidscenter.

Som en av mässans största utställare, har vi gemensamt med de varumärken som är representerade i vår monter, beslutat att inte delta på Elmia Husvagn Husbil 2021.
Beslutet är taget med hänsyn till våra medarbetare och kunder då vi inte ser att det är ansvarfullt att i läget som råder genomföra en mässa. Osäkerheten kring pandemins utveckling är fortsatt stor.

Elmia Husvagn Husbil är ett uppskattat och välarrangerat event men i år kommer vi istället att utveckla föregående års succé på samtliga våra 7 center. I samarbete med våra 8 husbil- och husvagnsmärken kommer vi att fylla våra hallar med ett stort utbud av 2022 modeller och på bästa sätt möta den stora efterfrågan som finns på våra produkter på hemmaplan istället.
Vi fortsätter naturligtvis att anpassa vårt arbetssätt och göra allt för att våra kunder och personal ska känna sig säkra hos oss. Höstens event kommer likt föregående år att löpa över en längre tid så att vi på så vis sprider vi ut besökarantalet och undviker trängsel.

Jonas Karlsson, VD Forsbergs Fritidscenter


Vilket jag tolkar som att Hobby, Frankia, Concorde och Niesmann, som Forsbergs är svensk distributör för, inte kommer att vara representerade på ELMIA Husvagn Husbil 2021. Vad gäller Sunlight och Pilote husbilar samt Hobby och Polar husvagnar som Forsbergs är återförsäljare för, återstår att se.

Tommy
 
Senast ändrad:
Toppen