• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Formuleringar på Grönt Kort!!

Anita Anka

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
942
Medlemskap
2022
Nu har vi fått det Gröna kortet från Folksam.
Jag förstår inte vissa formuleringar, hur står det på era!?
Vår lilla Pössl har blivit en lastbil eller traktor- fordonsslag -C!? På registreringsbeviset är det en personbil.
Jag, Anita, står som försäkringstagare, det är min man som står som detta hos Folksam och även på registreringsbeviset!?
Enligt Folksam så skall inte ägaren stå på Gröna kortet!?
Jag hajar noll!!
Tacksam för svar.
hälsning Anita

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Formuleringar på Grönt Kort!!

Det är försäkringstagaren som står på kortet. Kortet är ett bevis på att det finns en gällande försäkring för fordonet.
Förmodligen ligger man lite före när det gäller fordonsslag, i Sverige gäller PB 2. C1 finns i de flesta länder på kontinenten men man brottas tydligen fortfarande med behörighetsfrågan på Transportstyrelsen, men jag misstänker att man har skrivit C1 helt enkelt för att få rätt kategori på fordonet utomlands.

Toppen