• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Formula Offroad Uppsala 19-20/5

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Snart är det dags för en av de mer spektakulära motorsporterna, Formula offroad.

Ursprungligen från Island. Går i korthet ut på att köra upp och nedför branterna i ett grustag med 4hjulsdrivna bilar. Effekter uppemot 1000 hkr med lustgas.

För er som varit där de 2 föregående åren så kör man nu på bättre plats längre in i gropen och pubiken kommer stå med solen i ryggen vilket är klart bättre.

Se info: Formula Offroad

Det går att övernatta på publikparkeringen men ingen service där annat än sopkorgar.

Själv är jag där som funktionär i tavlingsledningen. Har tyvärr inga möjligheter att fixa rabatter eller liknande.

Har du inte sett formula offroad tidigare så rekomenderas det starkt, särskilt med barn i rätta åldrar som i pausen för gå in i depån och titta på bilarna och snacka med förarna. Brukar vara uppskattat.

G

gunens

Guest
Sv: Formula Offroad Uppsala 19-20/5

Hej, var där för 2 år sen, o d var kanon, var även ner i strängnäs när dom körde där. Finns d speciella platser för husbilar?..elr kan man ställa sig där man tycker?..om jag får tid o tanten vill, så kommer jag säkert dit. Bra att dom flyttat så man får solen i ryggen, sist jag var där så hade man solen i ansiktet (när solen sken) och d var nästan omöjligt att ta bilder elr filma. Häls K.

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

Vet inte exakt hur de gör med hurbilsparkering. Vad jag vet är att det är sagt att det är okej att stå kvar på publikparkering över natten. Tror inte man avsatt något speciellt område.
Jag har själv alldrig varit ute på publiparkeringen o sett hur det ser ut men hört att somliga tyckt det varit långt att gå?

Tidigare år har det varit lite svårt för funktionärerna i parkeringen att hinna med när all publik kommer. Men det bör väl inte vara några problem att proppsa på en plan plats.
Vet att en del kommit med husbilar redan fredag kväll o då går det nog att välja tämligen fritt gissar jag.

Skall upp till Uppsala i morgon på möte så jag kan försöka luska lite mer i hur man tänkt sig.

G

gunens

Guest

Oki, då vet jag lite iaf /K.

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

Har inte fått nån klarhet i exakt hur själva parkeringsplaneringen går till.
Antar att de få stackare till funktionären som dragit nitlotten och fått uppdrag på parkeringen har fullt upp på lördag morgon f.m. att försöka packa alla publikbilar så att alla skall få plats. Vet att detta var problem nåt år då de var aldeles för underbemannade.

Den som kommer i husbil kan säkert motivera att man tex behöver parkera plant tex.
Vet att det tidigare kommit nån/några redan fredag kväll och det har gått utmärkt.

Här kommer karta till området. Till er som varit där tidigare kan berättas att ni kommer in i nedre högra hörnet. Där var de 2 tidigare åren slutet på depån, Det blåa är den damm vid vilken depån tidigare slutade.
Som jag förstått kommer publikparkeringen i princip börja där Publikplats tidigare låg. Där ma körde förra året lär stå ett stort sorterarverk nu.

Få se hur det här blir?

Planskiss  på tävlingsområde.jpg

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

Kom visst med 2 gånger men hellre det än ingen gång:oops:

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

Så är man då på plats i funktionärskampen med grannens husbil.
I år en terasshistoria i 3 plan. De övre 2 kräver 4hjusdrift och 31 or minst för att inte köra fast i lösgruset.
Publikparkeringen blir som jag förstår till stor del bÅde plan och hårdpackad.
Publikplatserna kommer bli perfekta i år med perfekt utsikt på högsta platån.

Nu dags för lite funktionärsmat i solskenet. Kommer bli en kanonhelg!

Toppen