• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Formsydda mattor

F

F.d. 52938

Guest
Hej på er!

Är det någon som vet var man kan få tag på formsydda mattor till en
Hymer B 574 ?
Tacksam för alla svar.
:confused::confused::confused::confused::confused:

Mvh FraMia 1014
 
F

F.d. 53236

Guest
Sv: Formsydda mattor

Hej

Vi gjorde mallar av papper och gick till lokala mattaffären och beställde mattor, snyggt kantsydda och betydligt billigare än om vi köpt färdigt från Bürstner

Anders :)
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Formsydda mattor

Ja, og mye mer formsydd en standardvarianten fra Hymer, mangler oftest et par cm på hver del.
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
963
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Formsydda mattor

Hej, det finns ganska många länkar angående ditt "problem" ;)
Vi har en Hymer 655 och hur vi gjorde med mattor kan du läsa i följande länk

http://www.husbilsklubben.se/forums/t21683/?highlight=mjuka+varma+mattor

Den leverantören kan rekommenderas. Jag skar ut mallar i kartong (plakatpapp) och skickade ner till Storebro. Tillbaka kom mattor med perfekt passform. Till nästa säsong ska jag skära till lumppapp och lägga under mattan. Latexbotten kan fastna om den blir fuktig och ligger mot befintlig PVC matta. Inte för att det hände men det fanns vissa tendenser (Storebro informerade att det kunde hända)
 

Bosse Marianne 2075

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2075
Medlemskap
2024
Sv: Formsydda mattor

HEJ FRANK Å MIA. Vi köpte våra på Mattlandet i Sisjön ivägg med ÖB, Dom har mattor till båtar, mycke att välja på vi köpte våra där till ett överkommligt pris. Vi tog med oss dom gamla mattorna till butiken, Isället för att malla av mattan hemma, Orginalmattorna var 3 st . Gjorde om till 2 mattor en till föradelen en till bodelen. Den matta är lite tunnare en orginalmattan Man får ha i åtanken på dörrar å golvskåp Vi skall köpa en orginalmatta fram för att dempa motorhjudet och kylan.
 
Toppen