• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

FORDONSKATTEHÖJNING!!!!!!!!!!!!

F

F.d. 2752

Guest
Borde inte vi som HBK-klubb med över 1050 medlemmar, enas och försöka protestera, mot den senaste föreslagna skattehöjningen 45% på en fordonskatt, som redan tidigare mer än fördubblats de senaste åren.
Fråga! Hur skall detta utföras? Kanske kunde någon blankett finnas på vår hemsida färdigskriven som vi kan ladda hem och signera med vårt HBK-nr samt skicka densamma från vår privata e-postadress till berörda beslutsfattare.Risken finnes ju annars att dom stänger sin e-postlåda om alla kommer från samma adress.
Detta var ett förslag, spåna gärna och kom med egna idee´r, men håll er till ämnet så det hela inte spårar ur.
M.V.H
Fri-herren
HBK 1051

F

F.d. 6424

Guest
Sv: FORDONSKATTEHÖJNING!!!!!!!!!!!!

Bra förslag Fri-herren. Det ställer jag upp på.

Rickard

F

F.d. 6238

Guest

För att inte tala om dom skatter som väntar runt hörnet på cirka 600%:confused:

Nenne

HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2025

Bravo. Jag instämmer 100%-igt. Vi måste visa att vi inte accepterar detta.

F

F.d. 6238

Guest

Till Jappe. Hänvisar till MHRF Årsstämma 071013 kl 8:21 av Kölis-

Läs och begrunda.

hls Kurt.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jaha, det hade jag missat. Det var ju inge vidare. Kanske lugnare på sjön än på land, åtminstone rimligare kostnader. Det finns ju många floder och kanaler i Europa.
Jappe

F

F.d. 55275

Guest

Absolut!
Fri-herren du är inne på rätt spår med ett upprop, även om vi är från Småland så kan det inte bli ett "Dackeuppror" Vi måste kanske involvera styrelsen i det här för att få det att bli trovärdigt och riktigt. Det är en myndighet som vi skall informera att vi är stort gäng med husbilar som har åsikter om hur man prishöjer för oss.

F

F.d. 2752

Guest

Hej Mikkis!
Vad jag ursprungligen bad er göra i mitt ursprungliga inlägg i morse var just att alla läsare skulle spåna och komma fram med sina egna idee´r hur vi skulle gå vidare med detta ärende.
Jag gav bara ett förslag kom med flera, det var ju det som var meningen med det hela från början!:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
M.V.H
Fri-herren
P.S. Det bär ej meningen att detta skall bli något personligt Dackeuppror ty vi är ju ytterligare 1050 medlemmar ytterligare som skall säga sitt.

F

F.d. 4879

Guest

Då vi är en helt självgående klubb där medlemmarna fixar träffar mm och styrelsen ser till att pappersarbetet och ekonomin fungerar och webgruppen ser till att det här fungerar så tycker jag att att vilken enskild medlem som helst kan ta tag i det hela, varför inte Friherren själv? Vad jag har förstått så har du bra idéer och talets/skriftens begåvning. Vi kan inte bara lägga över allt på en frivillig idiellt arbetande styrelse och tycka att vi ska få valuta för 5000:- för en medlemsavgift på 100:-. Jag har tagit itu med PB2 däcken nu och kommer även att jobba vidare med trafikförsäkrings skatten i den mån jag kan ha något att säga till om i det hela.. Tänk igenom hur vi skulle kunna agera i det hela, kontakta styrelsen och kolla om man kan förankra det hela i klubben. En styrelse på ca 10 personer är en bra styrelse men kan inte göra allt. 1100 medlemmar som har en och samma vilja är klart slagkraftiga!

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 59252

Guest

Kan du ta tag i det med att den tunga nya husbilen skall besikigas efter 12 månader det borde gälla samma regler som för den lätta typen . Det kallas personbil och då är det väl det som skall gälla eller ?

F

F.d. 3753

Guest

Kan vi göra något på nätet där vi kan gå in och skriva våra namn och bostadsorter? Alla "underskrifter" kan samlas i en databas som sedan kan skrivas ut på papper eller skickas i digital form till en presumtiv mottagare.
Det har funnits sådana listor i andra sammanhang, bl.a gällande bensinpriset.
Har inte letat ännu men det kan finnas färdiga sajter för detta ändamål.

F

F.d. 53133

Guest

Vi kan väl dock hoppas att inte alla våra jämlika från Asien.....Afrika....Indien.... vill leva samma liv som vi...då är det liksom lite kört för oss i västvärlden.....och vårt gnäll om skatter ter sig lite udda...eller???? Kanhända att vi skall ha ensamrätt på denna typ av leverne???

F

F.d. 4879

Guest

Kan du ta tag i det med att den tunga nya husbilen skall besikigas efter 12 månader det borde gälla samma regler som för den lätta typen . Det kallas personbil och då är det väl det som skall gälla eller ?

Det kanske är med det som med vinterdäcken, myndigheterna (SBP) kanske inte vet vad som gäller? Jag skulle föreslå att du kontaktar Vägverket i Borlänge, Lars Carlhäll 0771-119 119 och frågar. Det är en kille som kan sin sak och som är mycket servicevänlig och trevlig. Om bilen är ny så tycker man ju att den skulle besiktas efter tre år första gången och sedan vart annat år tills den är tio år (tror jag). Även där kan det helt enkelt vara en feltolkning från Svensk Bil Provning vad gäller PB2 (personbil) och tung lastbil.

F

F.d. 3753

Guest
F

F.d. 4879

Guest

Ska jag vara ärlig så har protestlistor noll respons i det mesta. Min erfarenhet är att vara saklig och inte bara protestera utan även kunna argumentera och se saken från fler sidor än en sida. Ska man göra något så hjälper det inte med att stå på barrikaderna och kasta cocktails, då blir man snabbt nerslagen i skorna igen. Det finns flera betydligt större och starkare organisationer än vad vår klubb är som jobbar med det hela. Motormännen skulle jag kunna tänka mej vara en mycket bra samarbetspartner vad gäller den här saken, fordonsskatter. Maria Spetz som är Ms VD "skiter man definitivt inte på näsan".

F

F.d. 2752

Guest

Ursäkta Kölis, men jag var det inte som kläckte ideén att lägga över det hela på styrelsen. Jag är nog bland den lilla skara som inser vilket stort idiell arbetsbörda som ligger på era axlar, och just därför bör vi ju alla hjälpa till med detta ärende om medlemmarna tycker det är intressant.Ty det är ju 1100 medlemmar utöver styrelsen och nedan nämda person. Övriga medlemmar är därför välkommna att komma med förslag hur vi skall lösa detta och om vidare intresse i detta ärende ej föreligger så föreslår jag att vi som vanligt, stänger det här ämnet.
M.V.H
Fri-herren

F

F.d. 14038

Guest

Hur får man kontakt med damen Kölis?

Toppen