• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ford

F

F.d. 2692

Guest
Har läst mycket om Fiat och 5:te växeln och kamrem mm. Vad är det man ska se upp med på Forden, är det någon som vet? Vad är dom stora skillnaderna.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Ford

Hej Janne!
Har luskat i samma fråga och inte fått något svar som tyder på att det finns en generell svaghet. Dock skall jag få "något" i framvagnen justerat i september. Var tydligen draget med fel moment. Detta besked fick jag från min lokala fordverkstad för transportbilar, inte från handlaren.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Ford

Hej Kalle,
Har också en liten grej i framvagnen som yttrar sig att när jag svänger och gasar blir det en liten vibration, ytterst lite men dock. Hur var dina symtomer.

Janne
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Ford

Inga symtom. Ford centralt återkallar vissa bilar för åtgärd och dit hör min. Kolla du också om din bör justeras.
 

RolfH

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2024
Sv: Ford

Hej om jag ser rätt så har du hymer van -07. Vi har köpt samma bil i Göteborg i April i år
bilen har fungerat mycket bra den har nu gått 700 milVi åker till Spanien till hösten för att övervintra.
Det enda som var fel på vår bil var att gasolinstalationen uppfylde inte den nya lagen som kom 1-1-2007. Fick efter mycket om och men den regulator som fattades. Tyvärr har bemötandet från en del av företagests personal inte varit det bästa. Så fort dom fick sina
500.000.- så avtog det trevliga bebötandet omgående. Det är skillnad på grabbarna och flickorna i Mantorp men dom säljer ju tyvärr ej Hymer.
mvh
rolf
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Ford

Fick vår bil i juli så det har bara blivit 300 mil men JÄTTE nöjd hittills. Angående företagets service kan jag inte uttala mig om ännu för det blev en snabb affär och ännu inga efterbesök. Lite avundsjuk blir man på er Spanienresa, men vi har planer att åka ner nästa år. Vore kul om vi kunde hålla någon kontakt nu när vi har samma bil, verkar som vi är ganska ensamma om denna.

Janne
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Ford

Vi har kört drygt 2200 mil med vår 05:a Ford/Hobby. Köpte den beg juni -06 med 700 mil på nacken.

Hade då problem med vibrationer i drivningen. Påtalade detta på Ford-verkstad i Arvika som utan knot och kostnadsfritt bytte både drivaxlar (båda) och knutar. Inget knussel här!

Har dessutom fått en knapp till elhiss utbytt på garantin.

Bilen funkar jättebra! När jag läser på forumet stärks jag i min övertygelse att Ford var rätt val för oss i alla fall! Dessutom tyst, snål och snabb - vad kan vara bättre? Jo möjligen ett lågbyggt chassi men det finns visst numera det också.

Imorrn lossar vi handbromsen för en "förlängd helg" i Värmlands finnskog.

Ha det!
;)
 
Toppen