• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ford 6 växlar 140HK. ?

F

F.d. 25057

Guest
Funderar på att köpa en ny Burstner med Fordmotor 140HK 6Växl. Vore intressant att höra era åsikter Burstner o Ford (vet att den har kamkedja) ni som har eller har haft, själv har jag inte den "blekaste" därför vill jag utnyttja klubbens kunskap .
Guy :confused:

F

F.d. 6618

Guest
Sv: Ford 6 växlar 140HK. ?

Vi har en ny 2011 Hobby 650 Ford 2,4L 6vx med bakhjulsdrift(dubbelmontage)totalv 3850kg.
Jag har alltid varit lite skeptisk till Ford, men får nog tänka om.
Den går stabilt efter vägen och känns stadigare i drivlinan och vxlådan än Fiat.
Motorkraften räcker långt,inga problem runt högakusten.(ökade uppför skuleberget)
Körde tidigare en Tec Fiat 2,8 2006 .
Om jag ligger kring 100km med farthållaren ligger den på dryga litern/mil.
110-120km/h vill den ha 1,2l/mil. 120-130 drar den 1,26l/mil
Den enda nackdelen med Forden är att jag sitter för högt och stolen går inte att sänka mer.Sen upplever jag att stolarna är för hårda! typiskt lättlastbilsfenomen .
Ska bli intressant att se totatlekonomin om ett par år.:)

Toppen