Sv: FME elverk
Jo, jag har ett FME XG SF 2000e som jag sporadiskt använt.
Jag skulle nog vara försiktig med att bygga in ett elverk i en låda överhuvud taget om den inte är VÄLDIGT välventilerad med stora fläktar el dyl.
Jag har mitt elverk fastspänt och monterat med avgasslang i lastutrymmet som är på ca 6m³ och har alltid minst en lucka öppen när jag använder det, ändå blir det ganska varmt där inne.
Näväl, nu gäller ju frågan specifikt FME:
Just elstarten var det som fick mig att välja FME. Jag ville ha ett elverk på ca 2000W - för ju större de blir desto mer låter och förbrukar de. Hade jag köpt ett nytt idag så hade jag köpt ett 2000er som har fjärrstart eller optimalt ännu hellre ett tyst vattenkylt elverk (men de kostar en bra slant).
Jag tycker det väsnas ganska mycket jämför med t.ex. med ett litet Honda EU 10i (som jag med lyssnat på) så är skillnaden rätt rejäl, men så levererar ju EU10i bara hälften så mycket ström med.
Spänningen från elverket är tack vare invertern jämn och fin. Man kan även köra det i energisparläge vilket innebär att motorvarvet justeras beroende på belastning. Trots att det är långt mellan starterna så har det snällt puttrat igång med elstart.