• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Flyttning

F

F.d. 3783

Guest
Hej husbilsvänner nu har vi flyttat från tingsryd till hovmantorp,sålde huset o bor i lägenhet så vi kan åka mer med våran husbil utan att tänka på att trädgården måste skötas. Hade inbrott i husbilen bodelsdörren skadad har stått på verkstad i tre o en halv månad o väntat på ny dörr tydligen långa leveranser från tyskland. först kom fel dörr, sedan en som var transportskadad nu väntar vi på nästa som vi hoppas är rätt o felfri.Inger o Leif:twitcy:

F

F.d. 6238

Guest
Sv: Flyttning

Hej Inger. Först vill jag gratta till flytten, det kommer ni inte att ångra.

Sedan detta med hbilen, ja de är ju som en MARDRÖM. Känner verkligen med Er men man undrar ju ibland hur det är ställt med våra Husbilsfirmor och Tillverkare.

3 o en halv mån. tycker jag är en mycket lång tid för att vänta på en dörr.

Hoppas verkligen att det ordnar sig för er så att ni får njuta av vår korta sommar.

Men jag håller med en annan skribent som tyckte att denna "vinter" var den längsta på mycket länge.
Håll ut och ta det vackert där ute så ses vi, hls Kurt i Monica o Kurt.
:twitcy:

F

F.d. 839

Guest

2008-02-03 07:17:39

Hejsan Inger,

Måste ha varit en hemsk upplevelse att hitta sin husbil med dörren uppbryten. Tala om tålamod jag skulle aldrig kunna sitta och vänta på en dörr utan efter förste fel leverans hade jag åkt själv ner till Tyskland och hämtat dörren. Hoppas bara att 3:e gången blir den rätta så ni kan börja att använda husbilen igen. Lycka till ;)

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025

Hej

Detta med reservdelar till våra husbilar kommer att var ett hjätte problem tror jag och där måste de som köper nya bilar börja ställa frågor och krav på snabbare leveranser.
Tillverkare av husbilar har tydligen hur mycket som helat att göra och bryr sig således ej om att reservdels marknaden måste fungera.
Jag har beställt reservdelar till min bil två gånger den första tog 2 mån och den andra väntar jag på beställdes i okt. och inga delar har kommit och inget lev, besked heller
nu var detta inredningsdetaljer så bilen fungerar ju men jag bävar för om det händer något med bodelen. Detta tycket jag är mycket illa för en bil i denna prisklass och när man köper av vad man tror vara en seriös tillverkare.
Finns det fler med erfarenheter av detta i klubben??
De enda som kan ställa krav är vi husbilsköpare!!!

F

F.d. 1082

Guest

Hej på er.

Den 27 juli 2007 blev jag påkörd av en traktor utanför Värnamo"inga dumma kommentarer nu tack". Anmälde det till försäkringsbolaget den 30 juli och fick besked att jag kunde lämna in den för reparation på lämplig verkstad,jag tog kontakt med SMC husbilar i Gbg och han beställde delar via Bengt i Örkelljunga direkt efter semestern.Den 24 oktober kom dom första sidoplåtarna ifrån Italien,transportskadade,nya beställdes ifrån tillverkaren och så kom dom då äntligen 25 januari 2008 återigen transportskadade så nu får vi se hur det går med nästa leverans.Jag hade ju hoppats på att jag skulle slippa att köra omkring med en ihoptejpad bil i år också.

Mvh Lennart J

F

F.d. 6238

Guest

Mycket tråkigt att höra, hoppas att det skall ordna sig till det bästa för Er.

Skulle vara roligt att höra vad ni tycker om SMC i Blöte borg. (ej felstavat)

Nu tänker jag inte i första hand på Försäljningsavdelningen utan på Verkstadssidan.

Jag frågar bara för att få info om det är O.K. att lämna in bilen där.

Själv har jag en väldigt Positiv bild av Björn & Co.
Hls kurt

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1082

Guest

Jag tycker det är helt okej där.Det är ju inte hans fel att transportörerna inte är så noga med godset.

F

F.d. 25038

Guest

inte för att det löser ngt bara lite nyfiken på bilmärke med denna hiskligt långa leveranstid för reservdelar.

Häls Mikael o Carina

tråkigt om man måste beställa delar 3 månader innan skadan inträffar!

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Birgitta o Lennart;

Ja dessa jävla trimmade traktorer!

Förlåt, vädret kan vi ju inte skratta åt så vi måste hitta ngt annat "ett gott skratt förlänger ju livet" säjs det (vi har just avslutat en mkt god middag med "lite" vin).
/ Kicki & Bengt 333 beklagar i övrigt vad som skett

Senast ändrad:
F

F.d. 14038

Guest

Jag och hustrun har gjort exakt som ni, fy fasen vad skönt att bara gå ut sätta nyckeln i bilen och åka iväg utan att behöva tänka på gräsmattor mm.

Tyvärr kommer vi inte in i vår nya lägenhet förrän i December i år så det blir till att klippa gräs i år också.

Hoppas det ordnar sig med reprationen på er bil snart så ni kan resa ut i sommar.

F

F.d. 3783

Guest

bilmärket är carthago, verkstaden är bengt i örkelljunga vad jag kan se på insändarna s verkar deras leveranser av delar hålla långa leveranstider skit tråkigt, kan inte vara normalt med tre månader för en dörr.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Kan det vara så att det finns ett sammanhang om köpt bilen på stället eller om man kommer med en bil man importerat själv?

F

F.d. 3783

Guest

bilen är köpt hos bengt i örkelljunga hade haft tre veckor inte importerad

F

F.d. 25038

Guest

Har privat importbil best delar av bengt i örkel inga problem tog några veckor
men jag fick nga luckor inv mm inga problem soever.jag skruvade iförsej
dit sakerna själv.

Ha de Mikael o Carina

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025

Hej

Jag fattar inte snacket om en bil är importerad eller inte när det gäller reservdelar återförsäljarna har väl samma fötjänst på reservdelar var bilen än kommer ifrån.
Är det nu så att en återförsäljare inte lyckats att sälja bilen borde han väl om möjligt vara ännu mer intreserad av att var med på tillbehör och reservdelar då det här är stora påslag och hur mycket onödiga prylar som helst att sälja. Är man inte med här så tror jag att man gräver sin egen grav.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Oviljan kan finnas om den inte är köpt i Sverige.

Tyvärr är det sant. Fast dom förstår kanske med tiden att det finns en eftermarknad.

Men om man köpt bilen utomlands så är definitivt hjälpsamheten sörre där och den kan man utnyttja när man ändå kanske har vägarna förbi.

F

F.d. 3783

Guest

Om den varit importerad, hade ändå varit broblem köra utan bodelsdörr till Ravensburg Tyskland. Har just fått reda på att dörren var restnoterad från fabriken, vet ej när dom får hem den, hoppas vi kan åka till sommaren iallafall.

Kjellberg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2025

Som svar till Monica o Kurt vad det gäller SMC verkstaden jag blev själv påkörd förra året ringe själv och beställde delarna som behövdes . Efter det lämnade jag in delarna tillsammans med bilen och är mycket nöjd med jobbet. Det var Länsförsäkringar som rekommenderade verkstaden.Det fanns visst någon mer att välja på men den här låg närmast.

Kjellberg

F

F.d. 25038

Guest

Tror inte problemet ligger i import eller ej utan att de flesta handlare sålt
så mycke bil på sistone att verkstadsdelen inte hängt med utan fått
problem att färdigställa egna sålda bilar å inte kunnat plocka in nåt
utifrån.

Häls Mikael o Carina

Toppen