• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Flyttid

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Hej alla våra husbilsvänner!

Anledningen till att vi inte är ute med husbilen för tillfället är att vi flyttar från villa på 180 kvm till lägenhet på 72 kvm. Vi har nu gjort oss av med 4/5 av vårt samlade ”skräp, bohag” som har blivit sparat i 30-års tid. Nu håller vi på att flytta på det ”lilla” som blev kvar och att få saker och ting på plats i vår nya bostad. Det tunga lasset med möbler och ömtåligt gods kommer att ske på torsdag 14 juni (packning onsdag). Vi har hyrt en flyttfirma till packning, flyttning och städning för att göra det så enkelt som möjligt för oss. Det är mycket jobb ändå.

Natten mellan onsdag och torsdag kommer vi att övernatta i husbilen i Borås på en parkeringsplats nära centrum och gå på Harrys på kvällen och äta och dricka lite gott. Om det finns någon i närheten som känner för en liten miniträff med mat på krogen så kan vi kanske träffas där eller kom förbi på denna parkeringsplats Gjutaren, Magasinsgatan i Borås, där vi övernattar. Där får man stå 24 timmar mot en kostnad på 10:-. Vi har övernattat där tidigare utan problem.

Nu blir vi snart stadsbor med nära till allt, det känns helt OK. Tänk att slippa gräsklippning, ogräsrensning och framför allt slippa dåligt samvete för att vi väljer att åka husbil istället för trädgårdsarbete. Det känns helt rätt! Nu kan vi bara stänga och låsa och dra iväg, tänk vad skönt!!!!

Varma husbilshälsningar
Eva & Hasse 9

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026
Sv: Flyttid

Vi får önska Er lycka till med nya bostaden, och att ni får njuta
av ännu mera husbilsåkande.
HBK 84

F

F.d. 8036

Guest

Det är kul att se att någon får gjort vad säkert många av oss andra funderat på av och till. Det blir säkert jättebra ska ni se.
Lycka till,

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Vad skönt ni kommer att få det. Kombinationen trädgård - husbil är ju inte alltid så avundsvärt. Men som sagt var...... Vad skönt ni kommer att få det !!!!

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Lyckliga ni.
Vi söker med ljus och lyckta efter lägenhet, huset är sålt men vi har ej lyckats hitta ny bostad, börjar bli lite nervös nu.
Hasse, var det dyrt att ta flytthjälp?
Jag funderar på att göra så med.
Jag och frugan önskar er iallafall lycka till med ert nya boende, ni har gjort helt rätt tycker jag.
Ha det gött.
MVH KEJO 20 med fru

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Hej Kejo
Allt är relatift Orkar och kan man inte själv så måste man leja för det.;)
HaDE

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2025

Här är en till som står mitt uppe i flytt från villa. Vi har sålt vårat hus i Valdemarsvik. Nu på fredag (15/6) blir vi Norrköpingsbor. Ett litet hyresradhus på 95 kvm blir det nu. Vad man har samlat på sig under åren. Jag tror att vi ensamma har fyllt Valdemarsviks soptipp de senaste veckorna. Till och med den förbaskade motorgräsklipparen får nu sluta sina dagar på tippen. Den nya gräsplätten är inte större än att vi kan klippa den med sax. Herreminje vad skönt det skall bli. Efter fredag kan man t.ex. ner till sta´n och ta en öl. Försäljningen och flytten har gjort, så att vi inte har varit ute med husbilen ännu. Det svider litet. Men det skall vi ta igen när allt är klart. På fredag lämnar vi som sagt över och andra får ta hand om ogräset.
Ha det fint ute på vägarna. Vi kommer snart. Ser fram mot att få gå fiskeskola hos Hasse P.
Marie o Rolf (sista dagarna i Valdemarsvik)

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Följer med intresse er "flyttisar" som tagit steget fullt ut och slipper mycket av den tid som läggs på trädgård och hus.
Kanske jag tar det steget så småningom.
En praktisk fråga: hur ordnar du parkering och sedan vinteruppställningen av husbilen på ett säkert sätt?

F

F.d. 3581

Guest

Samma här .....

Har förklarat baksidan av tomten för naturreservat och är rejält trött av allt ansvar för hus o tomt.

Umgås med lite funderingar över hur det skulle vara att pröva på heltidsboende i husbil.

Ni gör rätt som satsar på bekymmersfriare fast boende o mer på det mobila.

Blir lite avundsjuk - lycka till..

Mvh
Dag

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Lycka till med den nya bostaden :yes:

Vad skönt ni kommer att få det, trädgårdar och gräsmattor kan ni hitta var ni vill. Och det är någon annan som får sköta om dem.

:wink:

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Hejsan! Vi flyttade från villa till lägenhet för 2 år sedan och det känns finemang, ni kommer säkert inte att ångra er , nu kan andra klippa och måla .Vi kan ut och åka husbil istället
:yes: :mcride:

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2025

För oss ordnar det sig med vinterförvaringen. Vi har vårat båthus, sedan sjölivet, kvar i Valdemarsvik. Det är tillräckligt stort för att svälja både husbil och Maries lilla träsnipa (båt). Var den ska stå under säsong har vi inte löst riktigt ännu. Vi lämnar kvar den här i Valdemarsvik till att börja med.
Marie o Rolf

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Lycka till med nya boendet Rolf &Marie.
Det här med att flytta är ett bestyr, Marianne och jag flyttade FRÅN lägenheten i stan och till NÄS, och lösningen på flyttbestyren löste vi på ett enkelt sätt. Vi ringde upp våra döttrar och sa till dom att nu är det dags att ta ut en del av arvet, dom såg ut som starungar i gapet när dom kom för att höra om farsan fått ytterlighare en stroke.
Vi sa åt dom att varenda pinal är erat, och att det enda vi hjälpte till med var att bära ut städprylarna när dom var klara med arvsfördelningen, Det har nu gått sju år och jag funderar i bland på att göra samma rockad när det blir dags att flytta från Näs.

Ha de.;)

F

F.d. 6238

Guest

Lycka till med flytten.

Vi gjorde detta för sex år sedan och ångrar ingenting.
Ingen gräsmatta att klippa, inget jobb med målning, inget jobb med att taket läcker.

Inget jobb överhuvudtaget, bara lugn och ro och Husbilsliv när man känner för det.

Hls Monica o Kurt.;) ;) ;) ;) ;)

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Nu är det många som berättat om sina villaförsäljningar men bara en som svarat på min fråga: hur ordnar du parkering och sedan vinteruppställningen av husbilen på ett säkert sätt?

F

F.d. 4879

Guest

På samma sätt som man köpte sin villa en gång i tiden. Man letar och kollar tills man hittar nåt som man känner är rätt både ekonomiskt, säkerhetsmässigt och i avstånd från hemmet som förr var som längden till jobbet.

F

F.d. 6238

Guest

Hej Roberth.
Vi gjorde så att vi köpte en Vw California med uppfällbart tak och har denna som "vanlig bil" och husbil.
Denna får plats i vårat garage som en vanlig bil. Vi har alltså inga problem med uppställningsplats för "Hu:D sbil", hls Monica o Kurt.

Toppen