• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Flyttad Juan vill växla pengar i Jappes tråd

F

F.d. 53078

Guest
Förlát ett snabbt trádkap.
Har en frága jag áker till det kalla Norden i morgon ¿ var växlar man bäst € till SEK?
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Tack dá växlar jag pá flygplatsen i köpenhamn om det är öppet, annars sá har jag lite SEK som en kund betalade mig för nágra ár sedan.

Det verkar inte bli nágon snö i Skáne till jul tyvärr. Sista gángen jag var i Sverige vid jul var 94 tror jagoch dá var det snöstorm.

God Jul till alla önskar hela min familj. Min son Tomas har haft flera konserer och här fár ni se hur en flicka fár en lektion precis innan konseren. Dessa konserer fár man inte filma tyvärr
Please knarrevik
se hur dálig min kamera är vilken kamera rekomenderar du?

Och hoppas att nu Jappe fár en riktigt god LCHF julmiddag med en massa julmust, vin, Seranoskinka, kalkon, Trevligt sällskap, &, &, &, ...



Violinistas les desea Felis Navidadad￾ - YouTube
 

Bilagor

  • consierto.jpg
    consierto.jpg
    6,5 KB · Visningar: 732
  • piano tomas.jpg
    piano tomas.jpg
    7,3 KB · Visningar: 735

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Juan att växla till SEK på Kastrup är troligen en mycket dålig idé.

Det blir en växling för mycket.

Växlade själv för ett tag sedan Euro till dollar på Forex Arlanda. Det blev först Euro till SEK och sedan växlades SEK till USD. Bra för Forex, dyrt för mig.

Växla när du kommer över till Malmö, det finns Forex även där.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Enligt Forex hemsida så betalar de idag 8,66 för en euro.

Där finns väl alltid någon i privatperson i närheten när du kommer till Skåne som vill köpa dem för t.ex. 8.80. Så gör ju ni båda en bra affär......

Annars kan jag göra det...... :)
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Filmen är en Sony HD videocamera, vad jag vill ha är en foto kamera som ár liten och kan ha i fickan. Se dom smá fotona kommer nog att köpa en ny mobiltelefon Decathlon Quechua Phone 5

Kanske den tar bättre bilder? Men bilder som dina & luddes behöver man nog gá pá en láng kurs
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Jappe i Portugal

Juan att växla till SEK på Kastrup är troligen en mycket dålig idé.

Det blir en växling för mycket.

Växlade själv för ett tag sedan Euro till dollar på Forex Arlanda. Det blev först Euro till SEK och sedan växlades SEK till USD. Bra för Forex, dyrt för mig.

Växla när du kommer över till Malmö, det finns Forex även där.

Som regel är det bäst kurs att köpa valutan i det landet den används
Calle
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Jappe i Portugal

Liten orientering bland dagens växlingskurser € till SEK: (forex, valutahuset och x-change)
 

Bilagor

  • valutahuset.jpg
    valutahuset.jpg
    82,2 KB · Visningar: 592
  • forex.jpg
    forex.jpg
    48,5 KB · Visningar: 9
  • x-change.jpg
    x-change.jpg
    51,2 KB · Visningar: 592
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Forex har ett tillägg på 50:- om man handlar sek


Jonas, är du säker på det?

Själv har jag växlat massor av olika valutor till SEK på just Forex och har aldrig sett någon form av service charge på 50 Kr.

Kollade nu på deras hemsida och de betalar för 100 Euros 866.62 kr och det står inget om någon service charge. Dvs. kurs 8.62

De har sin marginal redan i kursdifferansen och den är väl mellan 05 - 1%, beroende på valutan.

Direkt efter riksbankens räntesänkning i tisdags så växlade jag ett ganska stort belopp i Euro, som jag hade i Nordea och jag fick då 9.01 SEK för en Euro. Nu vill normalt inte bankerna hålla på med resevaluta och den kursen som bara var två punkter från den officiella bankkursen, som då var 9.03, får man bara vid stora elektroniska överföringar.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Det behövs inte mycket kontanter i Sverige idag. Kontokort duger nästan överallt.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Money rules! Cash is king, tror juan norte! Hade jag varit i hans situation så hade jag satt in pengarna på kontokortet och så hade saken varit "biff"! Bara att hämta ut stålarna "wherever you are" in the whole world, even in Sweden!

Jappe
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Jonas, är du säker på det?

Själv har jag växlat massor av olika valutor till SEK på just Forex och har aldrig sett någon form av service charge på 50 Kr.

Kollade nu på deras hemsida och de betalar för 100 Euros 866.62 kr och det står inget om någon service charge. Dvs. kurs 8.62

De har sin marginal redan i kursdifferansen och den är väl mellan 05 - 1%, beroende på valutan.

Direkt efter riksbankens räntesänkning i tisdags så växlade jag ett ganska stort belopp i Euro, som jag hade i Nordea och jag fick då 9.01 SEK för en Euro. Nu vill normalt inte bankerna hålla på med resevaluta och den kursen som bara var två punkter från den officiella bankkursen, som då var 9.03, får man bara vid stora elektroniska överföringar.

Prislista & villkor | FOREX Bank

Prislista & villkor | FOREX Bank-1.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Flyttad Juan vill växla pengar i Jappes tråd

Möjligen o.s.v. men jag upptäckte nyligen.... Bartendern varnade mig; Irish Coffee i Portugallien skiljer sig från samma dryck i resten av världen och menade med någon sorts ögon- och kroppsrörelser att den drycken har speciell "impact" på "offret". Jag minns tiden när vi hällde i damerna "Orange Blossom" . Varför minns jag inte riktigt... o.s.v. Long time ago!

Hungrig! lätt att dricka, inte lika lätt att äta i Portugallien!

Skål!

Jappe

OBS! Pay no attention to this inlägg! DS
 
Toppen