• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Flytta till portugal

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025
Såg den här frågan som jag också har under nu blir jag Portugis , kan man skriva sig på en camping i Portugal eller måste man ha t ex lägenhet ? Har inte sett något svar på nu blir jag portugis tråden .Någon som vet och i så fall tips om camping där man kan göra detta ? Sevallbo

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025
Sv: Flytta till portugal

Jodå jag är också inne på dessa sidor , ska också på ett informationsmöte om att flytta till Portugal , men dom som har detta möte vill bara sälja lägenheter och det vill inte jag ha . Det är ju många husbilsåkare som är i Portugal så jag trodde att någon av dessa vet något om att skriva sig på en camping där .
MVH Sevallbo

F

F.d. 50012

Guest

Enklast är att skaffa sig NHR nummer (Inte skriven i Portugal men bor där mer än 180 dagar) för skaffa det så räcker det en adress till en camping eller till någon bekant i Portugal. Att få ett sådant NHR Fiskalnummer som det heter är enkelt och tar ca: 10-15 minuter.

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025

Hej, vet Du något om vilka ev. skattemässiga fördelar detta ger?
Hälsn
Gert O.

Hej då det gäller skattefördelar kan du gå in på länken som BerntMgm skickade , eller kolla på Portugalmäklarna där finns det också mycket att läsa .Med vänlig hälsning Sevallbo

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Alla säger att Portugal har skattemässigt fördelar. Men skall man slippa skatt i Sverige får man inte ha anknytning av väsentlig art. Dvs inte äga hus , driva företag osv. En sommarstuga som man inte bott permanent i är tillåtet. Man kan ju inte heller ha Svensk bil.

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025

Alla säger att Portugal har skattemässigt fördelar. Men skall man slippa skatt i Sverige får man inte ha anknytning av väsentlig art. Dvs inte äga hus , driva företag osv. En sommarstuga som man inte bott permanent i är tillåtet. Man kan ju inte heller ha Svensk bil.

Hej tacksam för all info om flytt till Portugal . Vad jag har läst så behåller man sitt svenska medborgarskap + svenskt pass och att man kan ha en sommarstuga här . Kollade med banken om husbilslånet och det var inga problem att behålla det även om man flyttar till Portugal . Sen om det räknas som anknytning av väsentlig art vet jag inte . Ska på ett info möte om att flytta till Portugal i slutet av Maj så då kanske jag får mera info om hur det går att göra .MVH Sevallbo

F

F.d. 10947

Guest

när och var är denna info möte om portugal??

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025

Stockholm torsdag 22 Maj , Hotell Anglais ( tror det stavas så )Sevallbo

F

F.d. 10947