Sv: flytta till camping med barn?
oj hjälp..det var min spontana tanke när jag läste ert inlägg. Detta med våra två barn i åtanke som är 4 och 5 år gamla, nu står det ju ingenstans hur gamla era barn är så då blir det lite svårare att sätta sig in i tanken. Men med den erfarenheten vi har av 2 veckors camping i dåligt oktoberväder förra året så hade jag nog tänkt till minst 3 gånger innan jag gav mig in på detta, och sedan en gång till för säkerhets skull.
Känner ingen som bor på camping året runt med barn, men precis som någon härovan skrivit redan så är barn mera i behov av utrymme än vad en vuxen är. En camping är fantastiskt kul för barn OCH vuxna somamrtid, många kompisar och mycket att hitta på, en camping i oktober i snålblåst är inte samma sak alls. Nästan tomt, ingen att leka med och framförallt väldigt lerigt utanför bilen. Och två syskon som bor kloss inpå varandra hela tiden och inte får sitt utrymme är inte roliga att umgås med till slut.
Sedan vill barnen säkert ha hem kompisar ibland, finns det plats för dem med? Få sitta ner med sina läxor i fred, finns det plats till? Alla sjukdomar som de släpar hem från förskolan och skolan, magsjuka osv....
Usch, nu låter jag väldigt negativ ser jag, och det är inte alls meningen. Satt mest och funderade lite runt det som först dök upp i huvudet. Och ni ville ju höra från de som hade erfarenhet och det hade inte jag....
Men som skrivit innan, är alla beredda på att det blir ett helt annorlunda liv ett bra tag framöver och går in i det med öppna ögon och sinnen...så gör det! Jag hade inte gjort det, men jag är ganska bekväm av mig ibland och vet att alla andra människor inte är likadana.
Lycka till!
//Agneta