• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

flytta till camping med barn?

F

F.d. 11799

Guest
Vi är en familj som har campat med våran husvagn i ett par år under sommaren. Vi har då stått stilla på en camping och vi har stor trivits. Men nu funderar vi på att flytta ut helårs till en camping och säga upp våran hyres lghét, för att kunna spara till ett hus. Vi betalar idag ca 100tusen/år i hyra, så det kan ju bli en bra slant att spara. Men nu undrar jag om det finns någon annan barnfamilj/par som har gjotr detta som jag kan få tips av. kanske är en tokig idé men varför inte ....:wub:

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026
Sv: flytta till camping med barn?

För ett par år sen var det ett TV program om folk som bodde året runt i husvagn från olika platser i Sverige, flera var barnfamiljer.
Det verkade fungera bra och alla trivdes.
Vi hade själva funderingar att sälja vårt hus för tre år sen och enbart bo i husbilen, men fick inte huset sålt då, därför bor vi kvar och åker husbil så ofta vi kan.

:yes: Carina

BabsanoKent

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1169
Medlemskap
2025

Vi bor i husvagn på en camping sen 9 år men är två vuxna och snart pensionärer och då är det ett jättebra boende. Men barn är utrymmeskrävande, det ser vi när vi har barnbarn som övernattar, och jag skulle nog tänka mig för innan jag flyttade till husvagn vintertid med barn..

Men det är ett bra sätt att få ned kostnader och är familjen överens om ett "bökigt" år för att snabbare få sitt drömhus så kan det vara värt att pröva.

F

F.d. 15874

Guest

oj hjälp..det var min spontana tanke när jag läste ert inlägg. Detta med våra två barn i åtanke som är 4 och 5 år gamla, nu står det ju ingenstans hur gamla era barn är så då blir det lite svårare att sätta sig in i tanken. Men med den erfarenheten vi har av 2 veckors camping i dåligt oktoberväder förra året så hade jag nog tänkt till minst 3 gånger innan jag gav mig in på detta, och sedan en gång till för säkerhets skull.

Känner ingen som bor på camping året runt med barn, men precis som någon härovan skrivit redan så är barn mera i behov av utrymme än vad en vuxen är. En camping är fantastiskt kul för barn OCH vuxna somamrtid, många kompisar och mycket att hitta på, en camping i oktober i snålblåst är inte samma sak alls. Nästan tomt, ingen att leka med och framförallt väldigt lerigt utanför bilen. Och två syskon som bor kloss inpå varandra hela tiden och inte får sitt utrymme är inte roliga att umgås med till slut.

Sedan vill barnen säkert ha hem kompisar ibland, finns det plats för dem med? Få sitta ner med sina läxor i fred, finns det plats till? Alla sjukdomar som de släpar hem från förskolan och skolan, magsjuka osv....

Usch, nu låter jag väldigt negativ ser jag, och det är inte alls meningen. Satt mest och funderade lite runt det som först dök upp i huvudet. Och ni ville ju höra från de som hade erfarenhet och det hade inte jag....
Men som skrivit innan, är alla beredda på att det blir ett helt annorlunda liv ett bra tag framöver och går in i det med öppna ögon och sinnen...så gör det! Jag hade inte gjort det, men jag är ganska bekväm av mig ibland och vet att alla andra människor inte är likadana.
Lycka till!

//Agneta

Toppen