• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Flytta låscylinder i garage dörrar

Uffe64

HBK Medlem
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
32756
Medlemskap
2025
Hej medlemmar
Skulle ni kunna hjälpa mig med en länk eller förklaring till hur man får av låscylindrarna i garagedörrarna.
Jag har köpt nya vred och vill flytta över gamla låscylindern till det nya vredet.

Tack på förhand
Uffe

Bilagor

• IMG_9408[1].JPG
    IMG_9408[1].JPG
    1,7 MB · Visningar: 14

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Vill minnas att Husvagn&Camping haft en artikel om detta för något år sedan.

Pålle

Senast ändrad:

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej medlemmar
Skulle ni kunna hjälpa mig med en länk eller förklaring till hur man får av låscylindrarna i garagedörrarna.
Jag har köpt nya vred och vill flytta över gamla låscylindern till det nya vredet.

Tack på förhand
Uffe
Åk till någon som servar husbilar. Finns en särskild nyckel för att få ut låset. Fick låna gratis när jag bad snällt o fint. När du använder special nyckel ska låset vara i öppet läge

Stefanjo

HBK Medlem
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
40921
Medlemskap
2025
Jag köpte en sådan nyckel på ebay.
Den är lite längre än original nyckel för att öppna en spärr i botten av låscylinder så man kan dra ut den.
Sen får samma nyckel användas för att montera den nya cylindern.

Toppen