• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

FLYTT!!!!

barene

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2025
Hej alla HBK:are!!

Den 2 januari 2009 har vi tillträde till huset i Sjötorp! På eftermiddagen skall vi börja lite smått och flytta in! Lördagen den 3 januari skall vi börja köra mina grejer från Trollhättan 13 mil .. Barnen vill inget ha så en del skall säljas eller skänkas bort.. En hel del skall med. Sen skall Ingemars saker också flyttas från Edsbro 33 mil.. När allt är klart blir det säkert kanonbra!

Vi köpte ju husbil i somras och vi fungerar ju bra i den så vi VÅGAR flytta ihop nu!

Har Ni inget för ER så är ni välkomna att bära mm!

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!!!
Önskar två särbos som skall bli sambos!
Barbro o Ingemar

Senast ändrad:
F

F.d. 25038

Guest
Sv: FLYTT!!!!

Grattis å lycka till har faktiskt saknat en ställplats i Sjötorp länge?!:wink:

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024

Grattis och lycka till!
Har inte varit i Sjötorp, på många, många år.
Kanske dags att träffa husbilslikasinnade.
Ha det.
Bengt o Inga-Lill

F

F.d. 3778

Guest

Hej Barbro och Ingemar!

Tack för att ni delar med Er av Er lycka över livet tillsammans.
Jag kom att tänka på hur det har blivit för oss. Vi var särbor i 10 år och knappt ett år efter att vi träffats drog vi iväg på vår första, av många, cykelresor. På första resan blev det 50 mil i Holland, och det funkade mycket bra mellan oss. Efter det fastnade vi för detta sätta att göra saker tillsammans under sommaren. Vi har nu varit sambos i 7 år.
Vi har haft våra tunga stunder med bland annat min sjukdom och Anders sons tragiska bortgång.
För knappt 1 år sedan så sa min käre gubbe, skall vi köpa oss en riktig husbil? Vi har ju kuskad runt med våra gamla mercha-husbilar både på gokart och banracintävlingar.
Vi bestämde oss för att köpa en HB som våra barn med familjer också kan använda.
Och på den vägen är det....
Kom ihåg.......att leva i dag och var rätt om varandra, för morrondagen vet du inget om.
God Jul :santa1:och Gott Nytt År:msn_drink:på Er alla
önskar
Inger o Anders:wink:

F

F.d. 24284

Guest

Jag blir så varm om hjärtat när jag läser om er här. Efter 2 krashade äktenskap så har jag länge varit rädd för att tänka mig som sambo igen men era inlägg får mig att tro att man kanske skall tänka om!
Hur ofta har man inte på sina färder i husbilen velat ha någon att dela sina upplevelser med!! " Titta där", " har du sett det där?" "Vad vill du?" "Skall vi inte ta en fikapaus där?" osv.
Lycka till och tag vara på varandra!
Säg " Jag älskar dig" det sista innan ni somnar.

Och sist men inte minst!

:santa-5-icon:GOD JUL :santa-3-icon:

barene

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2025

Hej alla som läst o svarat på vårt lilla mess!
Mycket kul att läsa och begrunda!
Jag Barbro har tre barn m resp och sju barnbarn.. Ingemar har två barn med resp och ett barnbarn!
Eftersom husbilen bara har två långbäddar har vi sagt att ingen får låna den... Julen i år skall vi fira med Ingemars barn med familjer. Mina barn har vi haft lilla julafton med. Men Påsk är helig då samlas vi alla hemma hos oss. 2008 var vi hemma hos mig målade ägg mm!
Jag hoppas att DU Svend hittar någon att dela livet med!
Vi ser fram emot att Ni kommer till Sjötorp i sommar! Vi får hitta något ställe där vi kan ha bilarna och ha en trevlig helg eller mitt i veckan!
Ha det underbart alla!
Barbro o Ingemar

barene

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2025

Hejsan alla!
GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!!!
Nu har vi flyttat in i huset i Sjötorp!
Konstigt nog lyste alla HBK.are med sin frånvaro när flyttlassen gick!
Men ok! Vi finns här nu och hoppas få se ER här i Sjötorp!
Hälsningar Barbro o Ingemar

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2025

Vi tänkte åka mot Sjötorp till helgen och har då en fråga. Finns det Is på kanalen så att man kan åka skridskor där?

barene

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2025

Kan tyvärr inte svara på det!
Har varit ute och gått runt idag men ingen åkte då! Åker tyvärr inte skridskor!
Hör av ER om Ni kommer hitåt så vi kan komma o titta på ER!
Barbro o Ingemar

Senast ändrad:

barene

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2025

Hej alla!
Tänk vad tiden går nu har vi bott i Sjötorp sen NYÅR och det fungerar kanonbra! Alla våra barn o barnbarn tycker det är bra! Tyvärr har inte alla varit här samtidigt med det blir säkert då blir vi 20 st! I augusti får vi ett barnbarn till så familjen växer! Jag har ju tre barn med resp o sju barnbarn Ingemar två med resp och ett barnbarn o ett på väg!

I Påsk var nästan alla här och vi promenerade mycke runt slussarna o gästhamnen! Mycke husbilar och en del från Klubben! Vi pratade med ett par! Till Valborg o Första Maj öppnar slussarna då kommer det nog en del! Hör av ER så kan vi träffas. Vi skall vara hemma!
Mvh Barbro o Ingemar

Toppen