• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Flytdocka på vift i västra Skåne??

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Idag när vi körde E6 söderut mot Malmö, fick vi se nåt märkligt. En stor flydocka (!) för båtar verkade ha strandat på grunt område, tror att det var i närheten av Landskrona. Hur i hela friden har den hamnat där??? Eller ska den vara där?? Eller har jag missat nåt??

Undrar Ludde med familj...

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026
Sv: Flytdocka på vift i västra Skåne??

Hej

Den hamnade där i stormen innan jul, kommer ifrån Öresundsvarvet i Landskrona. Nu är det bestämt att den skall bärjas

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo den slet sig den 1:a helgen i december och vi åkte från Tyskland den natten då denna stormen drog fram och vi undrade hur i 17 den hade flytdockan hamnat där , sen kom vi några kilometer till på E6:an och sen låg det både skyltar och träd över vägen .
Färjorna gick ju inte så vi tog broarna men dom var också iofs stängda men bara för vindkänslig trafik så vi körde ..

F

F.d. 10237

Guest

Hej! Den skall flyttas enligt Archimedes princip för flytande kroppar........

Toppen