• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Flygshow i Västerås

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Flygshow i Västerås

Det här planet fångade jag med kameran idag.
Med bara några kilometer till Hässlö flygplats så får man se lite snygga kärror och aktiviteten brukar öka när det närmar sig showen.
Kul att man för en gångs skull råkade ha en kamera till hands.:)

Flygplanet 006.JPG

Alla bilder: https://www.dropbox.com/sh/cckjsxxhmaprcoo/HYSu8hXNqs

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

Det ser ut som att "Daisy" Sveriges enda flygande DC3 är ute och far.

Senast ändrad:

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Nu är ju inte Daisy den enda flygande DC 3:a.
Under vintern förvaras 2 DC 3:eek:r i Västerås. Den andra 3:an är en blå och gul maskin tillhörig Åke Jansson i Vallentuna.
Bara en förtydning......

Senast ändrad:

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Helt riktigt, the African Queen.
Välpolerad och i mycket gott skick. Har flugit som pax många gånger under många år i denna fantastiska maskin.
Vet att Åke var till Ösel - Estland torsdag och fredag på årets första flygning.

F

F.d. 17941

Guest

Tack för Härliga bilder , rusar alltid ut och lyssnar , när jag hör någon av de gamla trotjänarnas underbra brummande motorer , Reste med dem på 50 talets slut.
Lasse

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

Tack för rättelsen Bror. Då är det tydligen 2 st flygande DC3 i Sverige. Det finns flera markbundna på olika museer bl.a. i Linköping. Den första markbundna DC3 jag minns stod som fik i Hamnparken i Norrtälje i min barndom.
Lasse

F

F.d. 14324

Guest

Idag var det dags igen, jag räknar kallt med att någon vet vad det här är för typ av flygplan.:D

Lite synd att planet var så långt borta när piloten gjorde en looping, hoppas på bättre lycka nästa gång.:)

DSC_5365 flygplanet2.jpg
DSC_5370 flygplanet2.jpg
DSC_5371-001 flygplanet2.jpg

Kameran var inställd på att spara bilderna i raw och jag försökte pyssla om tredje bilden i Picasa3 men jag vet inte om det blev bättre.

F

F.d. 14324

Guest

Japp, det ser ut som att Dethleffskvalite och Gustav har rätt.:)
Hittade planet på deras hemsida och det ser ut att vara det jag fångade på bild.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Jobbade i England i mitten av 80 talet.
En söndag eftermiddag hörde jag ett motorljud utöver det vanliga, rusade ut och såg..........en Musquito!

F

F.d. 53087

Guest

Ligger på Björnö parkeringen vid badet. Mullrar rätt gott när vissa kärror går in för landning..Och fint väder också..

Toppen