• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fleurette migrateur

F

F.d. 21392

Guest
Hej
Någon som känner till Fleurette migrateur, och vet hur dom är? Spekulerar på en 2007 års modell, 2000 mil, fiat diesel 3.0. Vad kan en sån ha för värde?

Stellplatz

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2027
Sv: Fleurette migrateur

Hej
Dom nya Fleruette är en ren kvalitets produkt. Har bara sett dom nya och dessa har en otrolig kvalitets-känsla byggs nu enbart på Alko-chassi.
Prisnivån på nya Migrateur är mellan 60 000 - 65 000€ i Tyskland

Vill du ha mer info kan du kontakta mej i Skellefteå

Med vänlig hälsning Stellplatz

F

F.d. 21392

Guest

Tack Tommy för att du delade med dig av din kunskap. Slog till på Fleuretten

Hälsningar,

Runar

Bengt 48

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
13316
Medlemskap
2026

Hej, jag har en Fleurette Le Grebe från november 2002 det är troligtsvis den enda i Sverige och jag kan bara säga att den har väldigt hög kvalite, allting är välbyggt och mina luckor är av riktigt trä och inte fanerade skivor som det normalt byggs idag och den är fullt utrustad med stora kylen + sep. frys, ugn, 3 lågig spis och fläckt samt en isolerad 140 liters vattentank och det tycker jag är bra för en så pass gammal bil.
Bengt 48

Toppen