• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fler medaljörer

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Min hustru är väldigt spänstig och hon klarar fortfarande fjällvandringar på flera dygn med full packning trots fyllda 73 år. Detta har jag främst velat förklara med hennes sunda livsstil och hennes dagliga gymnastikprogram, men apropå medaljören Gustav, så lär nog hennes värdefulla morsarv också spela in; hennes morbror Gustav Kinn var regerande svensk mästare i maraton under många år på 20-talet, med en lång rad SM-guld och han deltog även i tre olympiader under samma period. Jag har googlat på morbrodern idag och blir imponerad.

aake

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: Fler medaljörer

Du glömmer att Agnetas positiva och trevliga sätt och inställning säkert bidrar en hel del också Åke!!!

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Sund livsstil och arv har säkert en stor betydelse för ett aktivt liv högre upp i åren.
Min mormors bror arbetade i skogen tills han blev 86 och det var för hand med motorsåg och häst, stockarna lastade han för hand med en "sax". Han var vid den åldern betydligt starkare än flertalet 30-40 åringar.
Han stressade dock aldrig, varje gång jag kom och hälsade på var det inte tal om annat än att gå fram till gården och dricka kaffe och där kunde vi sitta i både två och tre timmar, när jag sen körde gick han och fortsatte utan att tänka på "förlorad tid".

Med sådant i åtanke så kan ni säkert se fram emot åtskilliga år med fjällvandringar till.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har alltid tyckt att du har en ovanligt tålig fru men det är tydligen så att hon gillar det "hårda" livet i vildmarken.

Jappe

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Att välja föräldrar med omsorg, det är det viktigaste val vi gör! Även på svärdssidan är hustrun gynnad, förutom att man har haft för vana att leva upp mot tresiffrigt så har man hängt med länge även om man har haft stillasittande sysselsättning, exempelvis var hennes farfar yrkesverksam (som byurmakare) fram till 96 års ålder (och dessutom har släkten kvar en bild av att gubben klarade att stå på huvudet vid dryga 80 års ålder).

Tyvärr går inte arvet över till make och jag har tvingats lägga av med krävande fjällvandringar på grund av hjärtsvikt och artros, men efter operation av spinal stenos i fjol höst klarar jag nu att gå utan käpp och känner mig nöjd med detta, att gnälla lönar sig som bekant inte!

aake

Toppen