• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fler husbilsplatser i Borensberg

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Gästhamnen i Borensberg byggs ut för 15 miljoner kronor och utökas med gästhamnsservice, café, butik och turistbyrå.
I anslutning till hamnen anläggs även en ställplats för husbilar.
Bra tänk Gästhamn+ Ställplatser...ger ju extra boost åt näringen och gynnar oss som vill se oss omkring.

Sommarsatsningar längs Göta kanal - Nyheter | SVT.se

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: Fler husbilsplatser i Borensberg

Dessutom kommer ställplatser att utrustas med tömningsplatta för fasta tankar. Den första tömningsplattan Göta Kanal bolaget bygger, slår detta väl ut kommer troligen fler. HBKs kommungrupp har ett bra samarbete med Kanalbolaget och dess entreprenörer. Tyvärr är det inte klart ännu när bygget är klart, så preliminärt öppningsdatum är 5/6. Jag kommer att träffa den nya entreprenören i första halvan av maj och vi kommer att ha kontakt så jag kan meddela när platsen öppnar.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

HBKs kommungrupp har ett bra samarbete med Kanalbolaget och dess entreprenörer. Tyvärr är det inte klart ännu när bygget är klart, så preliminärt öppningsdatum är 5/6. Jag kommer att träffa den nya entreprenören i första halvan av maj och vi kommer att ha kontakt så jag kan meddela när platsen öppnar.

Lyfter på kepsen inför allt arbete som sker i det tysta.
Arbete i verkstan brukar ge resultat...

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Information kommer allt eftersom vi blir klara med olika saker. Ibland går det väldigt fort och ibland kan det ta flera års bearbetningar för en enda ställplats. Kommungruppen har bestämt att minst 4 gånger per år informera medlemmarna och det är snart dags igen.

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Hoppas kommungruppen är lika aktiv i övriga delen av landet oxå, läste att Gävle kommun planerade en ställplats centralt i Gävle, det borde väl göra kommungruppen taggad att jobba på och hjälpa kommunen att göra det på rätt sätt när chansen finns och inte låta det rinna ut i sanden.
Mvh
Pelle

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Hoppas kommungruppen är lika aktiv i övriga delen av landet oxå, läste att Gävle kommun planerade en ställplats centralt i Gävle, det borde väl göra kommungruppen taggad att jobba på och hjälpa kommunen att göra det på rätt sätt när chansen finns och inte låta det rinna ut i sanden.
Mvh
Pelle

Absolut är detta något som triggar Kommungruppen, det är ju precis såna ingångar vi letar efter. Ska jag vara ärlig så är norra Sverige mycket dåligt representerat generellt i Kommungruppen, vilket är ett stort problem för oss. Men just i Gävle trakten har vi en person som jag vet är inblandad i en del i Gävle. Nu vet jag inte exakt vad du pratar om, men skicka gärna mer uppgifter så ska vi se till att ta vara på tipset. Det är såna tips tips som du kommer med som vi behöver, vi är bara 10 stycken så vi klarar inte att bevaka allt som händer i landet, så jätte tack för det och som sagt, kom gärna med mer uppgifter i PM till mej...

F

F.d. 50064

Guest

Mvh
Pelle

Vi är alltid taggade……;) å det jobbas på många håll innom KG.
Det vore ju en dröm att få en KG representant i varje kommun .
Men man kan ju sträva efter regionsvis ,så du är välkommen att hjälpa till,
det finns ett ganska stort bollplank inom KG om man behöver hjälp med något.
Ser att du bor i Gävle så då är det ju bara att ta tag i Skutskär,Furuvik bort till
Älvkarleby,Sandviken bort till Hofors och norr ut Ockelbo upp till Söderhamn.
Det finns säkert redan bra ställen att stå på ,ofta är det dom som bor i regionen och är husbils
intresserade som har bra ideer vart man kan annordna en P-plats eller utveckla befintliga
HB-platser .

Toppen