• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fler husbilar till Strängnäs

Hqhusbil

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Fler husbilar till Strängnäs

Ja det är ju bra att dom fattar att vi vill besöka dom. I Strängnäs har man ju ordnat fina ställplatser men alldeles för få. Var i Mariefred förra veckan och där har man inte fattat att vi vill komma och besöka dom. Hamnplan har man infört campingförbud på. Enligt uppgift för att restaurangägaren tycker att dom skymmer utsikten och ICA för att inte deras kunder kan parkera där. Jag undrar var dom tror att vi husbilsägare handlar egentligen. Jag är själv normalt ICA kund men i Mariefred är jag beredd att göra ett undantag. Undviker dessutom restaurangen tills attityden ändras.

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025

Det är ju bra att Srängnäs Kommun fattat att det är trevligt att kunna övernatta där och även i Mariefred. Men då måste dom nog titta på prissättningen för övernattningen!
Vi åker gärna till dessa städer men vi betalar inte 200 kronor för en P-plats, även om den ligger centralt. Runt hundringen (exl el) är ok ! Men inte mer, då åker vi vidare.
Kommer man över gränsen mot ex Tyskland där kostar det allt mellan 7 till 15 €.
I Kiel vid infarten till kanalen betalade vi 12 €. I Heligehafen kostar det 10€.
Något

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025

Det är ju bra att Srängnäs Kommun fattat att det är trevligt att kunna övernatta där och även i Mariefred. Men då måste dom nog titta på prissättningen för övernattningen!
Vi åker gärna till dessa städer men vi betalar inte 200 kronor för en P-plats, även om den ligger centralt. Runt hundringen (exl el) är ok ! Men inte mer, då åker vi vidare.
Kommer man över gränsen mot ex Tyskland där kostar det allt mellan 7 till 15 €.
I Kiel vid infarten till kanalen betalade vi 12 €. I Heligehafen kostar det 10€.
Något att tänka på för kommunfolk m fl.

F

F.d. 2944

Guest

Lennart och Marianne!
I höst vi att gå ut stort med ett upprop för fler HBK-Ambassadörer.
Det innebär kortfattat att man jobbar för klubben i sin kommun för att skapa fler ställplatser. Framför allt gäller det att få Sveriges politiker och tjänstemän att lära sig skillnaden mellan camping och husbilsåkande.
Ni verkar ju som klippt och skurna för Strängnäs.
Vi i kommungruppen kommer att tillhandahålla ett antal verktyg och vårt stöd i ert arbete.
Ta gärna en kontakt så får ni mer information.
G
070-4669085
gomer@bildjouren.se

Toppen