• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fler bedragare på Blocket!

F

F.d. 5322

Guest
Enligt Smålandsposten har en familj blivit blåst på 96 000:- för handpeng på en husbil, av en 41-årig bedragare.
Han utgav sig för att ha haft hjärnblödning och skulle sälja sin husbil.
Personen är en känd bedragare och är dömd för bl a 15 bedrägerier till ett års fängelse. Han har inte hunnit börja avtjäna straffet än.
Han hade personbilar, husvagnar och husbilar att sälja på Blocket.
"Många har ringt och därför vill jag ha handpenning i förskott" påstod han.
Paret som blev lurade såg i efterhand att texten på "deras" husbil var exakt samma som i en annan annons.

S

StorDansk

Guest
Sv: Fler bedragare på Blocket!

Mest otroligt är väl att någon kan komma på att betala handpenning på ett fordon som man inte ens vet om det finns.
Men, godtrogenheten försörjer massor av arbetsskygga personer!

Senast redigerad av en moderator:

Gillis & Ankie

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5101
Medlemskap
2024

Det är tråkigt, men arbetsskygga personer tror jag inte dem är dom har bara upptäckt att det är mer lönsamt än att slita på ett underbetalt arbete. Tror jag:mad:

S

StorDansk

Guest

Ska man hårddra det hela kan man ju påstå att halva Sveriges befolkning beter sig som "Blåsta Blondiner" annars skulle man inte ens hitta denna typ av bedrägerier bland polisens anmälningar.
Jag kan faktiskt inte ens förargas över det, bara konstatera att den sista idioten inte är född ännu.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Det är inte straffbart att vara dum i Sverige men det kan bli j-ligt dyrt.
:cool:

S

StorDansk

Guest

Måte bara delge er mitt favoritcitat, varifrån det kommer har jag ingen aning om:

"The difference between intelligence and stupidity is, that intelligence has its limits!"

Toppen