• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Flashback!

F

F.d. 24528

Guest
Jag och Eva köpte husbil i början av april, och det har blivit en hel del åkande sedan dess. Premiärturen, (200 mil), runt Vänern och Vättern under påsklovet. Sedan lite småturer, t.ex. Göteborgsvarvet, Öland etc följt av Paris t.o.r., (401 mil), i slutet av maj. Vi avslutade mitt livs bästa sommarlov med en tur till och runt i Norrland, (416 mil). Bilder kommer...

Totalt 1200 mil första säsongen - passerade alla Sveriges län utom Norrbottens och Gotland - och ännu är vi inte pensionärer... ;>)

På väg söderut från vackra Norrland, så åkte vi genom inlandet. Dalarna och in till Gästrikland och sedan söderut mot Enköping. Vidare mot Strängnäs och då passerar man Hjulstabron.

Bara 30-40 mil kvar - och vi visste att vi säkert skulle hinna komma hem innan söndagskvällen. Vi kunde ta det lugnt.

Vi mötte många husbilar och alla vinkade glatt. De är kanske på väg på semester och kanske visste att vi var på väg hem. Kanske de visste att han som de mötte ska börja att jobba i morgon...

Precis när vi passerat Hjulstabron möter vi en husbil. De vinkar glatt. Både han som kör och hon som sitter bredvid.

Då flashar det!

Någon där ute har ett mycket skönt minne. Trafiksäkerhetsverkets fartkamera fångade dem då där var på väg norrut på väg 55 mot Enköping.

Kolla Google maps: Google Maps

Jag kan tänka mig att bidra med en del av böterna - för om inte vi kommit just då då kanske de inte tänkt "kolla en husbil - vi måste vinka" - och då hade de kanske inte glömt att där är det bara 70...

Bilden från TSV - eller vad det heter - är en bild som man kan tjäna pengar på. Kanske en dekal att sätta på sin husbil? Kanske en poster som man kan köpa via Husbilsklubben?

Jag skulle vilja ha en kopia. Men vem har originalet?

Bildbeviset på att det är så härligt att ha en husbil så tid och rum står stilla...
 
Senast redigerad av en moderator:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Flashback!

Ärligt, jag fattar inte riktigt vad du vill säga?? Jag kanske är korkad...:oops:...I don´t get the point....

/Ludde
 
F

F.d. 24528

Guest
Sv: Flashback!

Tyckte att det var en kul grej att berätta- bara. Inget speciellt mer än att "detta hände mig". Ett annorlunda minne. En husbil lyses upp ordentligt när det blixtrar från fartkameran - men det är möjligt att de klarade sig p.g.a. av sovdelen som sträcker ut sig som skärmen på en keps...

/nisse
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Flashback!

Ok, då förstår jag, för det finns ingen husbil på bilden, så jag var inte riktigt mé...:oops:

Har sovit max 4-5 timmar/dygn sista veckan, så hjärnan funkar väl sådär nu... mycke jobb...:cool:

/ludde
 
Toppen