• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

FJs Falkenberg

S

Snurpan

Guest
Åkte till FJs i Falkenberg eftersom det står på deras sida att dom har allt till mig och min husbil, men villken besvikelse:mad: fina lokaler är väl inte värt att ha när man har otrevlig okunnig personal. Vi ville ha hjälp med en gasregulator inte kunde hon det jag själv har läst på att de måste vara krock säkra osv inget hon visste och när jag besviket sa till henne att jag förväntar mig att ni i en special affär skall veta vad jag behöver blev hon skit sur arg och otrevlig och mena på att hon inte installerar och jobbar i verkstad osv men det var inte installation jag fråga efter det var information. Nog om den sen ville jag ha en matta till hytten men sånna har dom bara på beställning, så kontentan av detta är att jag tycker det skall ändra sin mening från att dom har allt till mig (information) husbil (ex matta) till att vi kan beställa allt till din husbil men kunskap får du hubilsklubben.se :yes:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: FJs Falkenberg

En god vän till oss åkte till FJ´s för att köpa en ny Adria. Rent köp, de hade ingen HB innan.
När de kom in i lokalen blev de "utkörda" för personalen skulle gå och äta lunch.
De åkte då tilll Landvetter och köpte bilen.
Missad inkomst på många sköna tusenlappar förmodligen.
Jag missunnar inte personalen sin lunch, men man skulle kanske frågat efter ärendet och kanske frågat om de kunde bjuda på lunch och diskutera affären.
DET hade varit fin service det.
//W

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Låter konstigt för jag träffade dom på Wapnöträffen och dom var då helt underbara att prata med och jag har även ringt och pratat med dom och det var inga problem då heller .

På måndag skall vi kika in och titta på deras husbilar innan vi åker ner på semester .

callee

HBK Medlem
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
1609
Medlemskap
2026

Instämmer, det vore det sista alternativet att handla HB hos.För några år sedan hade jag bokat tid för fuktighetstest och fått pris på det, när sen jag skulle betala så skulle de ha nästan dubbelt pris när de upptäckte att bilen var direktimpoterad.
Efter något år sålde jag den bilen och var renköpskund på ny Adria så var de ca
130 000:- dyrare än en motsvarande HB hos en annan auktoiserad handlare i västsverige.
Men någon ska ju betala deras skrytbygge.
Callee

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Märkligt,........ vi har just köpt en ny hb hos Fj's och våra erfarenheter har enbart varit positiva, försäljning, kontoret och efterservicen som vi rått från verkstad.

kjellemona

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022

Hej

Även jag har varit i kontakt med företaget. Skulle ha ett mellanpris på vår
Adria Corall -11 mot en Niesmann Bichop, men fick ett sånt skambud, så jag frågade om han var rätt navlad. Handlade på ett annat ställe, en ny Adria Sonic -12. Kommer aldrig mer att söka upp detta företag, för en affär.

Kjelle :(

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Låter konstigt för jag träffade dom på Wapnöträffen och dom var då helt underbara att prata med och jag har även ringt och pratat med dom och det var inga problem då heller .

På måndag skall vi kika in och titta på deras husbilar innan vi åker ner på semester .

"Underbara att prata med" är ju en subjektiv bedömning, men tekniskt kunnande o vettiga affärsmetoder o bra sevice är ju nåt helt annat.............

egen erfarenhet.

hejs

claes 105

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo nu var ju detta på en husbilsträff och jag pratade då inte ingående i tekniska grejer med tjejerna och det kan ju hända att han får vända sig till rätt person för alla kan ju inte allt .
Det var mest killarna jag pratade med på träffen men tjejerna i telefon .

F

F.d. 17941

Guest

Ingen erfarenhet av detta företag MEN alla kan inte allt sedan finns det säljare och expediter , det är två helt skilda personer fast båda jobbar med försäljning.
Lasse :)

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025

Vi bytte hos Kurts med chefen själv,bara gott att säga,bra bet för vår
gamla o ett bra mellanpris !!!!!
Och det bästa av allt,Handelsbanken Finans t 3,85% ränta......
Inte många som slår det idag på räntemarknaden !!!!!
Han har ju hållit på i 33 år så det talar ju sitt eget språk.....:twitcy::mcride:

saxtorp

HBK Medlem
Kommun
Saxtorp
HBK-Nr
2114
Medlemskap
2025

Hej!

Förra sommaren tänkte vi stå på deras ställplats som de annonserar om på hemsidan. Men det är bäst att kolla om det kostar nåt och det gjorde jag. De skulle ha 100:-. Men om priset kan jag inte finna nånstans på hemsidan! Det blir en överraskning när man kommer dit. Ja där missade de en kund. Sanslöst att de ska ta betalt för att man övernattar och se ska gå in i deras butik dagen efter.

Hälsningar
Marianne
:twitcy:

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Att iordningsställa en sån ställplats med asfalt el och va skulle jag kunna tänka mig
kostar en miljon, så vem ska betala om inte dom som utnyttjar platsen.
Annars blir det ju husbilsköparen som betalar kalaset i form av högre priser
och dom var ju redan dyra som redan påpekats.

// P-zon

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Märkligt med tanke på att dom är i branschen. Har dom haft dåliga rådgivare?:oops:

Toppen