• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fj:s Husvagnscenter i Falkenberg

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025
Sv: Fj:s Husvagnscenter i Falkenberg

Goda vänner köpte bil förra året från dem.
Allt var tydligen riktigt bra tills våra vänner nämnde några reklamationsting...

Men som sagt, allt är personligt och mellan två parter kan mycket ske!
Fj vart trevliga när vi hälsat på, även om de inte fick sälja en Bürstner 810 till oss.

Mvh. Magnus

KarinochTommy

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2025

Vi var där 2010 och frågade efter husbilar för max 500 000. Det enda de var intresserade av att visa var från 750 000 och uppåt.
Det hjälpte inte att säga att vår budget låg på max 500 000. De ändrade sig inte ändå.
Det ger inget särskilt seriöst intryck tycker jag.

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Vi köpte en husvagn där för några år sedan, begagnad.
Men efter ca 2-3 månader så ångrade vi vårt val av för liten husvagn och ville byta in den mot en annan, ev ny. Men de vägrade att byta in den. Det blev ingen affär där. Vi bytte in vagnen på z-caravan mot en ny större....
De pratde om att det skulle se konstigt ut i bokföringen...bla bla bla
De ville väl inte ge oss skambud för en vagn vi köpt dyrt kanske...

P.B.S

FD HBK Medlem
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
6767
Medlemskap
2023

Vi har bara positivt att säga om Fj:s.
Har köpt 2 husbilar där och har inget
att klaga på varken före eller efter leverans.
De fel eller problem som uppstått har åtgärdats.
Alltid trevligt bemött av alla.

Britt & Preben och hundarna Jackie & Lillan

F

F.d. 16468

Guest

inte seriösa aldrig mer fj ville ej byta in husbil 1år gammal 810 köpt på fj

F

F.d. 50036

Guest

Har aldrig köpt bil av FJ men bemötandet har det inte varit något fel på! Blir varje år inbjuden till deras fest så jag ligger på klart plus, hihihi!

Som ni säkert förstår har jag bara halkat in i deras register men kanske blir det affär någon gång?! Men att en del handlare byter skepnad är tråkigt. Vill inte hänga ut någon men har blivit betraktad som "inte kund" trots jag handlat tillbehör för 20-30,000 varje år!? Klart man då byter leverantör.

En annan handlare kunde inte bemöda sig att ta hem en ny bil till mig med den utrustning jag ville ha utan ville jag inte ha den som fanns hemma så var han inte villig att "arbeta/sälja"!? Trots kontant betalning från min sida. Resultatet blev tyskland och 300,000 till min fördel. Efter den betan är ju det inte konstigt att man inte återkommer som kund.

Jag tror att en del handlare får lära sig en hård läxa, Torbjörn :twitcy:

björns

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1458
Medlemskap
2024

Hej Efter att vi köpt Husbil av Provia och att de kursade strax efteråt var man utlämnad helt. Efter många kontakter med olika återfösäljare med avvisande G-arbeten Tog kontakt med Fj:s och mina G-arbeten löste de på bästa sätt. Heder åt dom Hej Björn

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Åkte från Gävle ifjol och köpte vår nuvarande husbil och fick ett kanon mottagande.

Kan verkligen rekommendera dom

//pelle

F

F.d. 16468

Guest

g-arbeten kan de genomföra om lov från fabrik till fordon kan vilken verkstad som helst. svar från FJ måste ringa till fabriken jag som kund är inte intresserad av .många turer med FJ . Åkte till östgöta helt ok bemötande värt 30 mil arroganta säljare på FJ ≈ bara $$$$$$$$$$$

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

......och vi utgår från Fårholmen, vi har sommarstugan på Fårholmsvägen 22. Välkomna in när ni har vägarna förbi.

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Tittar gärna in, det var många år sedan jag var på Fårholmen hört av mor att det är sig inte likt längre.

//pelle

Toppen