• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

FJ:S Husvagnscenter AB, Ny ägare

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: FJ:S Husvagnscenter AB svarar inte i telefon?

Försäljningen av Kabe och Adria, har enligt uppgift tagits över av Codat Husbilar i Fritsla.

//Tommy

Åke & Meta

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6783
Medlemskap
2025

Det är väl änna gott att läsa om dem som köpt sin bil hos svenska återförsäljare typ kursade FJ och tror att de har betalt "lite mer än för en importerad husbil", har ni inte hängt med alls när det har diskuterats pris skillnader i Svedala kontra Tyskland???

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Det är väl änna gott att läsa om dem som köpt sin bil hos svenska återförsäljare typ kursade FJ och tror att de har betalt "lite mer än för en importerad husbil", har ni inte hängt med alls när det har diskuterats pris skillnader i Svedala kontra Tyskland???

Förstår nog inte riktigt vad du vill ha sagt.

Jag tror inte, jag vet att jag betalat mer för min nya husbil som jag köpte i Sverige, än om jag köpt den i Tyskland. Vidare så vet jag att jag fick mera för mitt inbyte av den svenska återförsäljaren än jag eventuellt skulle fått av en som sidoimporterade bilar., eller i Tyskland.

Däremot vet jag inte hur stor skillnaden av den faktiska mellanskillnaden, som är det enda som är intressant, skulle blivit i de två fallen.

Troligen hade det blivit något billigare att gå vägen via Tyskland, men i vårt fall tyckte vi att den lilla skillnaden var tryggheten värd genom att köpa nytt i Sverige. Inget vi ångrar, tvärtom.

Thomas

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024

Den 11 januari öppnar Östgöta Camping en filial i FJ lokaler.

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Jag tycker själv att jag "hänger med" ganska bra vad gäller priser på husbilar och gjorde en bra affär med svensk handlare när jag köpte den husbil vi har nu.

Vad som ofta förvånar mig är att de som köper husbilar i t.ex. Tyskland vet hur mycket billigare deras husbil är än om de köpt den i Sverige. Jag själv vet aldrig hur bra affär jag gjort innan jag sålt den, då först vet jag vad den kostat mig.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Om du tror att du "alltid" kan åka till Tyskland o köpa en bil billigare så har du allt missförstått det hela.
Jag har köpt en i Tyskland "ny" o den va billig. Nästa köpte jag "ny" i Sverige o där fanns inte en chans med priset från Tyskland att konkurera.

Sen kan jag nämna en annan liten affär jag gjort. Köpte en V60 -12 i Tyskland i nov. som va inbytt av en svensk men fortfarande i svensk trafik. De du kan man kalla affär.

Förmodligen mitt livs bilaffär.

F

F.d. 55370

Guest

ÖSTGÖTACAMPING ska öppna

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Ny ägare till fd FJs Husvagnscenter, Falkenberg

Vill bara meddela att Östgöta Camping har tagit över Fjs husvagnscenter i Falkenberg. Välkänt företag som har bra rykte och betydligt bättre på fötterna än de tidigare ägarna. Nu går det nog att göra bra affärer igen med ett seriöst företag. Nytt namn "Hallands Camp".

berntove

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
3187
Medlemskap
2025
Sv: FJ:S Husvagnscenter AB, Ny ägare

I Falkenberg kommer Kabe och Adria fortsättningsvis att säljas via ett nystartat bolag som heter Campea AB. Detta bolag har sina lokaler belägna i närheten av Hallands Camp och starten är beräknad att ske i början av februari månad. Adressen är Blackebergsvägen 2, 311 50 Falkenberg. webbadress: www.campea.se

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025

Vi var i Falkenberg i helgen och tittade på deras utbud, det slutade med att vi blev ägare till en ny Burstner. Vi blev riktigt bra bemötta och säljarna är "kanon" hittills, de har verkligen ansträngt sig för att uppfylla våra önskemål. Ekonomiskt hade vi naturligtvis gjort en bättre affär att köpa i Tyskland, men det finns ju flera faktorer som måste vägas in. Nu återstår bara att vänta till första veckan i maj då den skall levereras. Veckan därefter blir det den årliga resan till Österrike och Kroatien.
Hälsningar
Bertil

saxnäs

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2025

Nu har ÖC tagit över rodret på gamla FJ:s i Falkenberg. Försäljningen kommer med all sanolikhet att innefatta samma sortiment och villkor som på företaget i Mantorp. :)

Toppen