• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fjällsportlov i husbilen.

F

F.d. 6472

Guest
Hej alla husbils (?).

Då var det dags för ett litet sportlov i "Dampomobilen".
Avresa från Tyresö i går med Oxberg som mål. Pastaladdade lilla frugan utanför Coop i Borlänge. Framme ca 22.30 vid parkingen för kortvasan.

I morse vaknade vi ganska tidigt, det var väl någon som kontrakterat sig för snöröjning av parkeringen på löpande räkning.
Ungarna ( Max 11 och Olle 8) förstod sedan inte alls varför vi skulle gå ut och heja på Mamma i starten. "Vi har det ju så mysigt här inne med X-box:en".
Stor 46:a därbak och ut och heja.
Vidare mot Mora och samma visa där. Stora 46:an fick tala igen.

I detta nu står vi parkerade hos frugans släkting och i morgon far vi vidare mot Lofsdalen. Jag återkommer om resans utveckling om intresse finns.

Snöiga hälsningar:
Nicke

Bilagor

• DSC00471.JPG
    DSC00471.JPG
    143,5 KB · Visningar: 5
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6472

Guest
Sv: Fjällsportlov i husbilen.

Rapporteringen fortsätter.
Vi startade från Mora i lördags efter bunkring av förnödenheter på Willys.
Äntligen på väg (Lena var och handlade i c.a 1 timma). Samtidigt som vänster blinkers tändes såg ungarna Mc Donalds skylten på andra sidan korsningen.

Ett snabbt övertalningsförök som gick ut på att när jag var i deras ålder så åt man minsan mackor på fjällresan misslyckades totalt. Som tur var behövde man inte känna sig särskilt ensam att avbryta resan då restaurangen var övverfylld med folk i skidkläder.

Tack o lov nu var det bara en fråga om NÄR vi skulle möta det utlovade snökaoset som utlovats. Färden gick utan problem till Sveg och vi stannade utanför Folkets Hus.
Detta hus rymmer allt: Sonen hittade ett par designade handskar av Jon Olsson samtidigt som hans far tjuvtömde toatanken på deras toalett.

OK i Sveg har också allt: Vaten, Diesel samt mötesplatts för kompissar som vi inte hinner träffa i stan.

Resan fortsatte sedan till Lofsdalen och det väntade snöovädret kom aldrig.
I detta nu står vi på liftparkeringen och sonen modell äldre klagar på smärtor i benen. Jag försöker förklara för honom att om han och sina klasskamrater skulle försöka att åka skidor i den prepparerade delen av backen så skulle det nog kännas bättre.

Nu ska jag gå över till Mormor & Morfars husbil och få en bärs.

Ha det så bra kära husbilsvänner.

Bilagor

• P2070015.jpg
    P2070015.jpg
    90,5 KB · Visningar: 3
F

F.d. 6472

Guest

Hej igen. Finns inte så mycket att rapportera.
Bifogar lite bilder.

Den sista bilden visar kompisen som åkt till dom farliga backarna i Sälen.
Avslitet ledband i armbågen. (Finns ledband där också?).

Nu kallar John Blund. Ska bara stänga av elverket och få ungarna att sluta spela Halo på X-boxet. (Självklart online med kompisarna i stan). Det var bättre förr. Jag minns när jag och en kompis släpade med oss hockyspelet till Sälen vilket min farsa måste ha älskat att packa in i 244:an. Det visar att gårdagens ungdom var mer miljömedvetna för spelen drog i alla fall mindre ström men tog större plats.
Fjälliga hälsningar från
Nicke, Olle, Max & Lena

Bilagor

• 20090223040.jpg
    20090223040.jpg
    367,4 KB · Visningar: 2
  • 20090223041.jpg
    20090223041.jpg
    422,7 KB · Visningar: 0
  • DSC00109.jpg
    DSC00109.jpg
    38,3 KB · Visningar: 0
F

F.d. 6472

Guest

God Kväll husbilsvänner!
Står kvar på liftparkeringen. Vi har varit och duschat och bastat på hotellet här brevid.
Svärföräldrarna har varit nere på campingen och tömt tankar, fyllt vatten och bunkrat gasol.
En liten beställning gick visst iväg och förfriskningarna väntas till kl. 15.00 i morgon.
I skidväg finns inget att rapportera utom en spräckt läpp.

Släkten som besöktes i Mora berättade att deras barnbarn vid namn Jon Olsson börjat sin freestylbana i farsans vedhög. Detta fick sonen att försöka trotts att inte dom yttre förutsättningarna var dom bästa.
Bifogar ett litet videoklipp.
Nej det gick ju självklart inte. Filen i telefonen heter 3amr. Någon som har någon idé?
Skickar en bild istället.
Hej då nu ska vi spela plump.

Bilagor

• ggg 016.JPG
    ggg 016.JPG
    217,7 KB · Visningar: 0

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hejsan
Vi firar också sportlolvet i husbilen men vi startade först på tisdagskvällen 19.30 efter vår yngsta flicka kom från skriftskolläger i dag onsdag körde vi in på campingområdet det finns "åtminstone" (bäst att sätta detta innom sitat för jag tror inte att detta är "riks svensk") 810 st husvagbs/bil platser på denna vintercamping / slalom/ skidcentrum vaknade 08.00 strålande sol -10 grader 09 30 mulet snöfall 12.30 sol men ganska hård blåst på fjället
Ha de paffw 1977
glömde att sätta in länken var vi är

Senast ändrad:
Toppen