• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskesjö Västra Götaland

Sailor73

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
28019
Medlemskap
2024
Söker fiskesjö med ställplats/övernattningsmöjlighet, 15-20 mil från Göteborg.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Du har ju hela Vänern att fiska fritt i utan fiskekort. Det finns ett stort antal ställplatser både avgiftsbelagda & gratis runt sjön. Kolla in HBK:s ställplatslista, där kan du vraka & välja. T.ex Råbäcks hamn är en väldigt fin & lugn plats alldeles intill vattnet, det finns inga faciliteter men det är gratis. När jag var där & fiskade så fick jag en ynkans liten gädda & 3 skapliga abborrar.
 

Bjerkenwald

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Gullspång
HBK-Nr
25272
Medlemskap
2024
Hökensås utanför Tidaholm, där finns två campingar, en first camp å en Caravan club, dock får du köra några km till fiskesjöarna varje dag.
Annars är ju Vättern också gratis, gå in på Youtube å sök på "laxfiske i Vättern".
 

Sailor73

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
28019
Medlemskap
2024
Tack, Jo jag kan också Googla, önskade tips på bra ställen där man även kan stå med husbilen över natten, oavsett om det kostar pengar eller inte. Men fick några bra tips om Råbäcks hamn, Stenbrottet i Hällekis och Kroksjön. Hur det är med möjlighet att övernatta på bra sätt vid Svartedalen har jag inte koll på, men får nog ta en sväng dit vid tillfälle.
 
Toppen